Aiomme tarttua suureen projektiin, joka on eteisen remontointi nyt 2023. Ensimmäinen askel on rakentaa portaat uudelleen.

Paljon luettuani foorumilla minulla on melko hyvä käsitys siitä, miten edetä, mutta olen kohdannut ongelman. Portaat ovat nimittäin melko pyöreät (katso kuva).
Sanoisin, että pyöristys on noin 5 mm syvä, ja jos vain lyön lankun siihen, siitä tulee täydellinen ura lian kerääntymiseen.

Pohtisin, onko jollakulla hyvä ratkaisu pyöristyksen poistamiseksi vai pitäisikö laittaa lista alaosaan?
Olen jo ajatellut sekä upotussahaa että käsijyrsintä, mutta kulmiin ei pääse käsiksi, ellei koko portaikkoa ota alas, ja tunnen, että on hauskempiakin asioita kuin tehdä se.

Kiitos kaikesta avusta

• Pyöreäreunaiset puiset porrasaskelmat, jotka aiheuttavat haasteita hallin remontoinnissa.
MrJay
Kemiallinen puu.

Linjaa yläaskelman etureuna täsmälleen ala-askelman takareunan kanssa? Jos ei, voit ehkä asettaa peitelevyn ala-askeleelle ja kiinnittää sen yläaskelman alapuolelle.
On myös mahdollista asettaa peitelevy ala-askeleelle ja antaa sen nousta ylös yläaskelman etureunan eteen niin, että siitä askelmasta tulee hieman syvempi (mikä kuitenkin kompensoidaan sillä, että vastaava osa katoaa takareunasta).

Tee urtsaasku portaisen etulevyn kohdalle 5x25 mm, joka peittää pyöristyksen.
Jos alareuna on myös pyöristetty, anna etulevyn olla ulottumatta pyöristykseen.

Protte

Asenna paksumpi levy ja jyrsi siihen sen sijaan? (Tai useita kerroksia.) Tosin saat aukon, mutta mitä väliä sillä on.

Lyö kiinni uudet plansteg, niin siitä tulee hyvä.

Kiitos kaikista vastauksista! Näyttää siltä, että @prototypenn ratkaisu on valintamme!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.