Hei!

Olen juuri muuttanut taloon ja olen uusi täällä foorumilla... ja minulla on pieni portaikkokysymys:

Meillä on U-portaat, ja portaat ovat hieman "rajatut".

Pohjapiirros portaikosta numeroilla: 250, 125, 115, 135, ja viistomitta ~217. Näytä portaan mittojen järjestelyä.
Jos on noin 1,80 kuten minä ja vaimoni, niin lyö päänsä noin 4. portaassa.
Joten kysymykseni on yksinkertaisesti, voiko rakentaa uuden mukavamman portaikon, joka on vähemmän haitallinen päähän, huolimatta tästä portaikkoaukosta?

Muutamia mittoja (ATAB):

Portaikon korkeus – mitattu pystysuorasti alemmasta lattiasta ylemmän lattian yläreunaan: 290
Huoneen korkeus – mitattu pystysuorasti alemmasta lattiasta alakattoon: 260
Kaari paksuus (hirsi kerroksen paksuus): ~30
Portaikon horisontaalinen 1. ulompi pituus mitattuna etureunan starttiaskelmasta seinään: 170
Leveys - 2. horisontaalinen ulompi pituus: 250
Lattiasta seinään yläkerta - 3. horisontaalinen ulompi pituus: 125

Pohjapiirros, jossa on eri huoneet ja mitat: eteinen, keittiö, olohuone, makuuhuoneet, kylpyhuone ja portaat. Näkymä sekä alakerrasta että yläkerrasta.

/Micke

• Pohjapiirros talon alakerrasta, jossa näkyy keittiö, olohuone, eteinen ja varasto. Esillä eri tilojen mitat ja järjestys.
Se on varmasti mahdollista, on monia taitavia portaanrakennusyrityksiä - ota yhteyttä johonkin niistä, niin uskon, että saat paljon hyviä ideoita, vai ajattelitko rakentaa itse? :)

Talo on muutaman vuoden vanha?
Joten aikaisemmat asukkaat ovat jotenkin selvinneet hengissä ehkä.

Ehdotus, ennen kuin poistatte portaat:
Asettakaa jonkinlainen vaahtomuovipehmuste juuri siihen kohtaan, mihin pää yleensä osuu.
Mieluiten kankaalla päällystetty kirkkaan värinen.
Jonkin ajan kuluttua opitte ehkä automaattisesti taipumaan vähän niskasta.

O
Tai kypärä!:p Ehdottomasti halvin tapa!:p

Mutta en usko, että se oli se vastaus, jonka TS halusi saada....
Mutta kuten sanottu, ota yhteyttä portaikkoja valmistavaan yritykseen!

KnockOnWood sanoi:
Joten aiemmat asukkaat ovat ehkä selviytyneet hengissä jotenkin.
Voi olla kuolinpesä, jossa vastuuvapauslauseke. Ehkä se johtuu portaista :)

Leikki sikseen, toimivien ja kauniiden portaiden rakentaminen on vaikea käsityö, mutta tyylikäs porras usein parantaa taloa :).

Tunnet varmasti klassisen askelkaavan? 2xaskelkorkeus + 1xaskelma = 63 cm +/- 2 cm. Mukavaan portaisiin askelkorkeuden on oltava enintään noin 17 cm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.