Hei! Olen juuri poistanut ovenkarmin asunnostani. Nyt mietin, kuinka rakentaa siisti ja tasainen portti siitä. Ensimmäinen ajatukseni oli käyttää jäljellä olevaa kipsiä ja kiinnittää se portin sisältä kohti koolauksia ja sen jälkeen tasoittaa olemassa olevien kipsilevyjen ja portin levyjen väli. Mutta alan epäillä, että saattaa tulla halkeamia, koska siinä on paljon saumakohtia.

Onko jollain hyvä tapa edetä?
 
  • Asunto, jossa on poistettu ovenkarmi, seinällä kipsilevyä ja lattialla remonttitarvikkeita.
  • Poistettu ovikehys, keskeneräinen rakennusprojekti, työkalut ja materiaalit lattialla, oviaukko gipsilevyn vieressä.
  • Oveen poistetun ovenkarmiaukon kuva, jossa näkyy valkoisia tasoitelaikkuja kipsilevyssä sekä puurunkoa, valmistautuen portaalin rakentamiseen.
  • Tykkään
Björn Smedsgård
  • Laddar…
Kiinnitä ruuvi niin, että voit kiinnittää lastu-/kipsilevyn pyöristetyllä muodolla. Peitä sitten lyhyt sivu kovalevyllä. Ja sitten tasoita ja maalaa ..se ei halkeile. Näin tein kauan sitten ja se pysyi kasassa, kunnes kyllästyimme porttaaliin ja poistimme sen.
 
S Samppa sanoi:
Kiinnitä säädin, johon voit kiinnittää lastulevyn/kipsilevyn pyöristetyllä muodolla. Peitä sitten lyhyt sivu kovalevyllä. Ja sitten tasoita ja maalaa ..se ei halkeile. Näin tein kauan sitten ja se pysyi kasassa, kunnes kyllästyimme portaalin ja poistimme sen.
Kiitos vastauksesta! Mihin minun pitäisi kiinnittää tämä säädin? Enkö voi ruuvata kipsilevyä olemassa olevaan säätimeen, joka näkyy nyt kipsilevyjen välissä? Ja lyhyen sivun kanssa, tarkoitatko silloin portaalin "kattoa"?
 
T
Muuten voit ostaa valkoiseksi maalatun valmiin dörromfattning mdf:ssä oikeassa mitassa (leveys) ja kiinnittää dyckertilla/naulapyssyllä.
 
  • Tykkään
John Andersson
  • Laddar…
T test1 sanoi:
Muuten voit ostaa valkoiseksi maalattu valmiiksi oviympäryksen mdf-materiaalista oikeassa koossa (leveys) ja kiinnittää dyckert/naulapistoolilla.
Sitten kiinnitän sen samalla tavalla kuin ajattelin kipsin kanssa ja tasoitan kohdan mdf:n ja kipsilevyn välillä?
 
T
A Axra99 sanoi:
Sitten asennan sen samalla tavalla kuin olin ajatellut kipsin kanssa, ja tasoitan mdf:n ja kipsilevyn välisen kohdan?
njaa, helpointa on varmaan laittaa lista, joka peittää raon kipsin ja ovilistauksen välillä. Ajattele ikään kuin ikkunan tai oven ympärille.
 
  • Tykkään
John Andersson
  • Laddar…
T test1 sanoi:
nja, yksinkertaisinta on varmaan laittaa peitekaistat, jotka kattavat raon kipsilevyn ja ovenkarmin välillä. Ajattele kuin ikkunan tai oven ympärillä.
Totta kai, se on varmasti fiksumpaa! Tämä oven peitekaista vaikuttaa selvästi helpoimmalta! Minun pitää vain hieman hioa kipsilevyjä niin, että ne ovat tasaisesti kehikon kanssa!
 
T
A Axra99 sanoi:
Totta kai, se on varmaan fiksumpaa! Tämä ovenkarmin kanssa vaikuttaa selvästi helpommalta! Minun täytyy vain hiukan raaputtaa kipsilevyjä, jotta ne ovat samalla tasolla riman kanssa!
joo se on helppo ratkaisu joka on melko standardi. jos sinusta tuntuu raskaalta leikata kipsilevyä, voit laittaa pieniä etäisyyksiä olemassa oleviin runkoihin, joihin sitten kiinnität ovenlaatikon. näin et likaa itseäsi :P
 
T test1 sanoi:
ja det är en enkel lösning som är rätt standard. om du tycker de är segt att skära ned gipset kan du sätta små distanser på befintliga reglar som du sen fäster dörromfattningen mot. då slipper du skita ned :p
Olen googlannut koko päivän tänään "ta bort dörrkarm", "bygga portal" jne. mutta en ole kertaakaan törmännyt dörromfattning. Suuri kiitos avusta!

Totta kai voin myös tehdä niin, mutta olen jo sotkenut, joten vähän lisää ei haittaa! Muuten, kuinka alas minun pitäisi antaa dörromfattningen mennä? Sinne asti missä kipsilevyt seinällä loppuvat? Oletan, että voin ratkaista mahdolliset raot lattiaan jonkin listan tai kynnyksen avulla sen jälkeen, kun lattia on paikoillaan.
 
Liitän mahdolliseksi inspiraatioksi kuvan siitä, miten edellinen omistaja ratkaisi tilanteen talossamme. Vähän epävarma terminologiasta, onko se lista vai foder.
 
  • Olohuoneen sisäovi ja valkoinen kirjahylly punaista seinää vasten. Mukana myös jokin puulista oven ympärillä.
  • Tykkään
Bengt65 ja 1 muu
  • Laddar…
T
A Axra99 sanoi:
Olen googlannut koko päivän tänään "poista ovenkarmi", "rakentaa portti" jne., mutta en ole kertaakaan törmännyt ovilaajennukseen. Suuri kiitos avusta!

Toki voin tehdä myös niin, mutta olen jo sotkenut, joten vähän lisää ei haittaa! Muuten, kuinka alas minun pitäisi antaa ovilaajennuksen mennä? Sinne missä kipsilevyt seinällä loppuvat? Oletan, että minun täytyy ratkaista mahdolliset raot lattiaa vasten jollain listalla tai kynnyksellä sen jälkeen kun lattia on paikoillaan.
haha ei ongelmaa kiva voida auttaa :) Parhaimman tuloksen saat, kun asennat uuden lattian ensin. Sitten asetat ovilaajennuksen niin, että se menee koko matkan alas uuteen lattiaan asti. Lähetän mukaan kuvan, miten olen tehnyt.
 
  • Ovi- ja lattialista asennettu uuden lattian päälle, esitellen siistiä lopputulosta.
  • Tykkään
Norrarn
  • Laddar…
T test1 sanoi:
haha ei ongelmaa, iloinen että voin auttaa :) Parhaan lopputuloksen saat, kun asennat ensin uuden lattiasi. Sitten asennat ovenkarmia niin, että se ulottuu kokonaan uuden lattian tasolle. Liitän mukaan kuvan, miten minä olen tehnyt.
Näyttää todella hyvältä, lattiaan ei jäänyt mitään rakoa. Olen ollut niin kiinni ajatuksessa, että oviaukko täytyy tehdä ensin ennen kuin teen mitään muuta. Mutta kun sanot sen, kuulostaa todellakin paremmalta tehdä se viimeiseksi. Sitten maalaan seinät ja asennan lattian ensin!:D
 
  • Tykkään
test1
  • Laddar…
B bearmaniac sanoi:
Liitän mukaan kuvan siitä, miten edellinen omistaja ratkaisi tilanteen talossamme mahdollisen inspiraation vuoksi. Vähän epävarma terminologiasta, onko kyseessä lista vai foder.
Kiitos kuvasta! Aina hyvä nähdä, miten muut ovat tehneet!
 
  • Tykkään
bearmaniac
  • Laddar…
B bearmaniac sanoi:
Liitän mahdollisen inspiraation vuoksi kuvan siitä, miten edellinen omistaja ratkaisi tilanteen talossamme. Vähän epävarma terminologiasta, onko se lista vai foder.
Niin haluan sen olevan 👌
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.