Hei! Olen asentamassa elfasystemiä, kolme kiskoa (ei ripustuskiskot vaan vanhemman mallin "kirjahylly"-järjestelmä) eteiseen. Järjestelmään tulee hattuhylly ja useita muita hyllyjä vaatteiden ripustamiseen sekä kenkähylly. Kaksi ensimmäistä menivät hyvin, mutta kun viimeinen kisko piti asentaa, ylimmän reiän kohdasta tuli liian korkea, mikä aiheuttaisi vinokuormituksen. Niinpä ruuvi ja tulppa pois!

Ongelma nyt on, että haluan reiän juuri siihen, mutta 5 mm alemmas. Miten teen tämän helpoiten? Sen pitää kuitenkin kestää kohtalainen määrä painoa, vaikka onkin useampia kiinnityspisteitä, jotka tukevat painoa. Talo on vuodelta -51 ja seinä on kevytbetonia.

Voinko täyttää reiän uudelleen ja porata uuden? Vai pitäisikö laajentaa reikää hieman alaspäin ja täyttää sitten jollakin (olen lukenut PL400:stä, en ole itse käyttänyt tosin) tulpasta ylös ja antaa kovettua? Onko parempi käyttää jotain kestävämpää kuin talokitti (Ja mitä se olisi?), vai onko mahdotonta porata sitten?

Ongelma on siis sekä se, että reikä on nyt liian suuri että täsmälleen väärässä kohdassa toimiakseen muiden kiskojen kanssa.
Miten ratkaisen tämän turvallisesti ja sujuvasti?

Minä laajentaisin reikää ja liimaisin kiinni pluggen kuten sanot. Siitä tulee huono, kun yrität porata niin lähelle uudelleen tukittua reikää.

• Tykkään
pacman42
  • Laddar…
Ratkaisusi husfixillä toimii hyvin

Tulitikut tai vastaavat toimivat reiän pienentämiseen ja ruuvin ohjaamiseen haluttuun asentoon.

Ehkä ei paras ratkaisu, mutta täysin toimiva kuitenkin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.