2 724 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Porata kantavaan seinään
Hei!
Minulla on muutama kysymys koskien eteistäni, missä haluaisin porata hattutelineen seinään.
1. Miten tiedän, onko tuo seinä kantava?
2. Saanko porata siihen? Edellinen omistaja oli asentanut hattutelineen siihen, sekä muutaman koukun, ja kerrostalo on yhä pystyssä... Mutta en halua olla se, joka kaataa sen.
3. Onko rei'itys sama kuin poraaminen?
Kiitos etukäteen. ☺️
Minulla on muutama kysymys koskien eteistäni, missä haluaisin porata hattutelineen seinään.
1. Miten tiedän, onko tuo seinä kantava?
2. Saanko porata siihen? Edellinen omistaja oli asentanut hattutelineen siihen, sekä muutaman koukun, ja kerrostalo on yhä pystyssä... Mutta en halua olla se, joka kaataa sen.
3. Onko rei'itys sama kuin poraaminen?
Kiitos etukäteen. ☺️
1 Ei väliä.O oppelainen sanoi:Hei!
Minulla on muutama kysymys eteisestäni, johon haluaisin porata hattuhyllyn.
1. Mistä tiedän, onko seinä kantava?
2. Saanko porata siihen? Edellinen omistaja oli asentanut hattuhyllyn siihen, plus muutaman koukun ja asuntoyhtiö on yhä pystyssä... Mutta en halua olla se, joka kaataa sen.
3. Onko reikien tekeminen sama kuin poraaminen?
Kiitos etukäteen. ☺️
2 Kyllä.
3. Ehkä, mutta tässä tapauksessa sillä ei ole merkitystä.
Asenna vain hyllysi.
Paras vastaus
Poraa ja ruuvaa asioita seinään ei ole mikään ongelma, vaikka se olisi kantava.
Porata reikä tai useampi ja reikien teko eivät ole sama asia.
Reikien teko tarkoittaa isomman reiän tekemistä suoraan seinän läpi.
Muista vain, jos sinulla on sähköpääkeskus siinä seinässä, että siellä voi olla sähköputkia.
Älä koskaan poraa keskuksen alla tai yläpuolella, hieman sivullepäin on harvoin ongelma, putket kulkevat yleensä ylös- ja alaspäin.
Porata reikä tai useampi ja reikien teko eivät ole sama asia.
Reikien teko tarkoittaa isomman reiän tekemistä suoraan seinän läpi.
Muista vain, jos sinulla on sähköpääkeskus siinä seinässä, että siellä voi olla sähköputkia.
Älä koskaan poraa keskuksen alla tai yläpuolella, hieman sivullepäin on harvoin ongelma, putket kulkevat yleensä ylös- ja alaspäin.
Kuten toivoinkin silloin. ☺️
Silloin jätän hallituksen sääntöasiakirjan huomiotta siitä, että kantaviin seiniin kajoaminen ei ole sallittua.
Silloin jätän hallituksen sääntöasiakirjan huomiotta siitä, että kantaviin seiniin kajoaminen ei ole sallittua.
Klikkaa tästä vastataksesi