1 032 lukukertaa ·
6 vastausta
1k lukukertaa
6 vastausta
Porata betonilaattaan/kattoon/lattiaan.
Hei.
Ostin K8 Chin-up -tangon Atleticasta. Se tulee kiinnittää M10x100 ruuveilla kattoon ø12-60 tulppien kanssa. Yhteensä 8 ruuvia.
Tuntuu siltä, että 10 cm ruuvi tavallisessa betonikatossa/lattiassa on rajatapaus pitkä?
Ajattelin käyttää poravasaraa ø12 poralla.
Mielestäni tulpit vaikuttavat hieman lyhyiltä (60 mm), tarkoitan, että koko ruuvi pitäisi mennä kattoon (100 mm)?
Arvostan apuanne.
Ostin K8 Chin-up -tangon Atleticasta. Se tulee kiinnittää M10x100 ruuveilla kattoon ø12-60 tulppien kanssa. Yhteensä 8 ruuvia.
Tuntuu siltä, että 10 cm ruuvi tavallisessa betonikatossa/lattiassa on rajatapaus pitkä?
Ajattelin käyttää poravasaraa ø12 poralla.
Mielestäni tulpit vaikuttavat hieman lyhyiltä (60 mm), tarkoitan, että koko ruuvi pitäisi mennä kattoon (100 mm)?
Arvostan apuanne.
Tämä on filigraanikatto, johon asennukset usein laitetaan ennen betonikerroksen kaatamista. Tästä syystä olisin varovainen, jos poraisin yli 6 senttimetriä - tämä on valmiselementin paksuus, ja siinä voi turvallisesti porata. Tietysti voit kohdata raudoituksen, mutta et putkia tai kaapeleita. Ja tarkoitan poraamista alhaalta.
Jag hittade en gammal ritning. På denna är 1 cm = 1 meter, och området jag markerat är taket/golvet där jag tänkt borra. När jag mäter ser det ut som om golvet/taket är ca 20-25 cm, men det kanske är mycket mer än bara betong bjälklaget? Det är ett radhus från 1977.S sturnus sanoi:This is a filigree ceiling in which installations are often laid before the concrete overlay is poured. For this reason, I would be careful drilling more than 6 centimeters - this is the thickness of the prefabricated element and you can safely drill in it. Of course, you may encounter reinforcement, but not pipes or cables.
And I mean drilling from the bottom
Mistä puhut, on koko katon paksuus. Filigran on esivalmistettu elementti, joka on yleensä 6-8 cm paksu ja joka toimii muottina. Siitä ulkonee vahvikkeita kuormitusta kantavaan kerrokseen yhdistämiseksi, johon usein sijoitetaan asennuksia. Siksi, jos poraat syvälle, voit vahingoittaa niitä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Bygga om carport till garage betongplatta?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Borra för karmskruven?
Fönster & Dörrar -
Borra i golvbrunn, offert fråntar sig ansvar, råd snälla
Badrum -
Samfällighet vill borra stort hål i min betongplatta för att utföra relining
Juridik -
Borra för bergvärme och göra betongplatta över hålet ??
Värmepumpar