Hei!

Minulla on kipsilevyseinä makuuhuoneen ja olohuoneen välillä (noin 9 cm paksu) joka on kiinnitetty aiemman omistajan toimesta, ja suunnitelmani on vetää verkkokaapeli yhdestä huoneesta toiseen.

Kokeilin onneani ja aloin porata listan yläpuolelta, mutta kohtasin mitä luulen olevan teräspalkki noin 2-3 cm syvyydessä? Seinän molemmilla puolilla on pari pistorasiaa + TV-pistorasia, enkä valitettavasti tiedä miten näiden kaapelit on vedetty, joten olen hieman huolissani, etten poraa jotain rikki, joka vie sähköä.

Tältä näyttää siellä missä porasin:
Porattu reikä seinässä lähellä lattialistaa, johon on jätetty metallituurna näkyviin, ympärillä on sahajauhoa ja lattialla poranterä.

Porasin myös reiän viereen nähdäkseni miltä siellä näytti:
Reikä gipsiseinässä, näkyvissä kaksi puurakennetta, mahdollisesti tukipalkkien kohdat, ympäröivä seinä vaurioitunut.

Onko teillä vinkkejä, miten jatkaa tästä eteenpäin? Jatkaa reikien tekemistä kunnes (mahdollisesti) löytää oikean paikan, vai pitäisikö ottaa riski ja porata suoraan läpi?

Kiitos etukäteen

Eivätkö ne ole vain plåtreglar sitten?

OSB ja ruuvi?

J JonasJN sanoi:
Eikö ne ole vain metallikiskoja?
Oj, kirjoitin palkki mutta tarkoitin kisko!

Joo sitä minäkin epäilen mutta sitten alkaa miettiä niitä siellä olevia pistorasioita, itselläni ei ole aavistustakaan miltä ne yleensä näyttävät kipsiseinien sisällä.

Huomasin, että on olemassa kiskohakijoita mutta ne eivät vaikuta kovin luotettavilta sen jälkeen kun on lukenut ympärilleen, ainakaan ei budjettiversio hintaan 150 kr hehe

V vanpire sanoi:
OSB och skruv?
Luulen, että se näyttää vain olevan skruv, koska pora on mennyt muutaman millimetrin metalliin valitettavasti 🙂

Tarkista todella vahvalla magneetilla.
Silloin sinun pitäisi pystyä näkemään, onko löytänyt säännön.

/Kerrostalo

Pelkkä plääsi sääntö, jos aiot jatkaa poraamista ja vetää kaapelia läpi, niin huomioi terävät reunat. Jos mahdollista, on parasta ensin vetää VP-putki tai letku reiän läpi, jotta metallireunat eivät leikkaa/vaurioita kaapelia. Muuten sinun täytyy siirtää hieman ylemmäs lattian yläpuolelle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.