3 651 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Poraa savupiippuun
Hei!
Nuohooja on antanut luvan liittää puuhella savupiippuun keittiössäni. (Painekoe on tehty ja kaikki on kunnossa)
Ongelmana on, että kanava, jota pitäisi käyttää, on keittiöstä katsottuna jonkin verran piipussa sisällä (noin 300 mm). Kysymys kuuluu, miten olisi parasta "porata" kanavaan. Minulla on melko hyvä käsitys siitä, missä kanava sijaitsee piipussa. Millä porataan? Onko riski, että poraamalla "tuhoan" kanavan? Puuhellassa on 125 mm liitäntä. :x
Nuohooja on antanut luvan liittää puuhella savupiippuun keittiössäni. (Painekoe on tehty ja kaikki on kunnossa)
Ongelmana on, että kanava, jota pitäisi käyttää, on keittiöstä katsottuna jonkin verran piipussa sisällä (noin 300 mm). Kysymys kuuluu, miten olisi parasta "porata" kanavaan. Minulla on melko hyvä käsitys siitä, missä kanava sijaitsee piipussa. Millä porataan? Onko riski, että poraamalla "tuhoan" kanavan? Puuhellassa on 125 mm liitäntä. :x
127mm timanttisydän kuulostaa erinomaiselta valinnalta (olettaen, että se on tiiliä), mutta onko se massiivitiiliä koko matkan vai aiotko porata jonkin toisen (käyttämättömän) putken läpi? 127mm on erittäin suuri, vaikka se menisi läpi ison porakoneen kanssa, jossa on turvakytkin.
Toinen vaihtoehto onkin sitten porautua läpi jonkinlaisella lyöntivasaralla, esimerkiksi sähkö- tai paineilmakäyttöisellä. Se toimi ainakin minulle, kun piti puhkaista aukko tiilikerrokseen nuohousluukkua varten ja sellaista. Mahdollisesti voi joutua korjaamaan jonkun sauman jälkeenpäin hieman muurauslaastilla, mutta se on kyllä melko helppoa.
Klikkaa tästä vastataksesi