14 620 lukukertaa ·
3 vastausta
15k lukukertaa
3 vastausta
Poraa kattoon asunnossa
Aion porata hieman kattoon (betoni) 20-luvun asunnossani: kaksi koukkua lampuille, kaksi palovaroitinta ja kiinnikkeet IKEA-hyllyn ("Broder") pylväiden paikallaan pitämiseksi (kaksi reikää per pylväs).
Pitääkö minun olla huolissani, että poraan vesi- tai sähkölinjoihin? Kuinka syvällä ne yleensä ovat?
Useimmat reiät ovat suhteellisen keskellä huonetta, mutta toisen hyllypylvään pitää olla aivan kylpyhuoneen seinää vasten, onko se jotain, mistä pitäisi olla huolissaan?
Jos minun täytyy ostaa detektori, minkä tyyppinen tarvitsen? Voiko sen vuokrata?
Pitääkö minun olla huolissani, että poraan vesi- tai sähkölinjoihin? Kuinka syvällä ne yleensä ovat?
Useimmat reiät ovat suhteellisen keskellä huonetta, mutta toisen hyllypylvään pitää olla aivan kylpyhuoneen seinää vasten, onko se jotain, mistä pitäisi olla huolissaan?
Jos minun täytyy ostaa detektori, minkä tyyppinen tarvitsen? Voiko sen vuokrata?
Jotta voisit olla täysin varma, sinun täytyy tarkistaa metallin/sähkön ilmaisimella. Edullisia on ostettavissa, muuten niitä voi varmasti vuokrata. Koska asuntosi on 20-luvulta, ei ole varmaa, että se on betonia, se voi olla rappaus puurungon päällä. Joissain tapauksissa on paksu rappaus kaislamaton päällä. Silloin tarvitaan todella pitkiä ruuveja ulottumaan puuhun. Poraa reikä rappaukseen ja sitten kiinnitä ruuvi puurungon yläosiin.
Siinä olet tietenkin oikeassa. Jostain syystä oletin, että se olisi betonia. Vaikuttaa siltä, että se on betonia siellä, minne hylly pitäisi laittaa (vaatekomerossa) ja pehmeää muualla.
En ole koskaan aiemmin porannut sellaista. Pitäisikö se onnistua tavallisella porakoneella, luulisin? Miltä puurunko yleensä näyttää (eli onko väliä, mihin "osun")?
En ole koskaan aiemmin porannut sellaista. Pitäisikö se onnistua tavallisella porakoneella, luulisin? Miltä puurunko yleensä näyttää (eli onko väliä, mihin "osun")?
Usein rappauksen/kaislamaton yläpuolella on lankku. Voi mennä ohi ja joutua väliin, silloin pitää kallistaa ruuvia niin, että se osuu puuhun. Poraaminen rappaukseen ei ole ongelma, tavallinen betoniporanterä. Rappaus voi olla melko paksu ja siihen voi kiinnittää kevyempiä tavaroita, mutta vähäisellä kuormituksella kuuluu yleensä "tjoff" ja irtoaa "koka".
Klikkaa tästä vastataksesi