Tarvitsen opastusta uretaanin maailmassa.
Ensinnäkin minun pitäisi tiivistää listan ja ulkovuorauksen väli, jossa syntyy aukkoja, koska paneeli on pyöristetty.
Kuva paneelista:
Ytterpanel med rundade brädor och L-fäste, uppifrån sedd vinkel.
Mikä olisi sopiva ratkaisu tähän?

Sitten toiseen projektiin tarvitsen uretaania täyttämään ontelon lattialevyn alla, jossa ainoa keino on porata reikä levyyn ja täyttää. Voinko käyttää samaa uretaania vai onko olemassa uretaania eri käyttötarkoituksiin?

En tiedä, ymmärränkö kuvaa, mutta se näyttää siltä, että tarvitset jonkinlaista tasoitetta tai "filleriä", joka on muotoiltavampaa kuin saumavaahto. Saumavaahtoa on mahdoton muotoilla. Se turpoaa pitkään levityksen jälkeen.

Lattialaudan alla oleva ontto kohta voi olla hankala. Jos täytät liikaa, koko lauta voi nousta, jolloin saat kohouman keskelle.

• Tykkään
maah
  • Laddar…
Käytän Bilteman kiviliimaa siihen liittyvän pistoolin kanssa tällaisiin tehtäviin. Kiviliima on aivan kuten tavallinen saumausvaahto, mutta se ei laajene yhtä paljon (ehkä 50 %) ja on vaaleanpunainen. Pistooli antaa täydellisen kontrollin vaahdon määrään ja se kestää vähintään vuoden, jos pullon antaa olla pistoolissa. Käytän liimaa melkein kaikkeen, mitä aion liimata, muovia, puuta ja metallia esim. Vaatii kuitenkin korkean puristuspaineen, jos sauman on oltava vahva. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Lim/Stenlim-2000029972/ http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Verktyg/Fogskumspistol-2000023750/ Pienempiin saumoihin ja joissa viimeistely on herkempi käytän Tech7:ää. https://www.byggmax.se/verktyg/lim-..._uQZQF82fT84t-xHpnCfLG7aZ32FvyBhoC-x8QAvD_BwE

• Tykkään
maah
  • Laddar…
Kiitos vastauksista, nyt olen vähän viisaampi!

H hempularen sanoi:
En tiedä ymmärränkö kuvaa, mutta se näyttää siltä, että tarvitset jonkinlaista kittiä, tai "filleriä", joka on muotoutuvampaa kuin saumavaahto. Saumavaahtoa on mahdotonta muotoilla. Se laajenee paljon sen jälkeen, kun olet levittänyt sen.

Lattialevyn alapuolinen onkalo voi olla riskialtis. Jos täytät liikaa, koko levy voi nousta, saat kuprun keskelle.
Kuvasta puuttuu yksi yksityiskohta, ehkä siksi se on hieman vaikea ymmärtää. Paneeli on asennettu vaakasuoraan ja pystysuoraan, siihen aion asentaa listan ja haluan pystyä tiivistämään syntyvän ontelon.

Polyuretaanivaahto on ensisijaisesti eristysmateriaali. Rakojen ja pienempien kolojen peittämiseen tarvitset jonkinlaista tiivistemassaa.

useless useless sanoi:
Polyuretaanivaahto on ensisijaisesti eristysmateriaali. Rakojen ja pienempien aukkojen tiivistämiseen tarvitset jonkinlaista tiivistemassaa.
Tässä on toinen paikka, jonka tarvitsen tiivistää. Valkoisen pystylaudan ja hirren väliin. Toimisiko ikkunakitti?

Valkoiset pystylaudat ja hirsi, väliin tarvitaan tiivistys, puutarhan kuisti näkyvissä. työkalut, kuten vasara ja porakone, maassa.

Sinun täytyy olla jotain joustavaa, puu liikkuu. Paras tarjoukseni on jonkinlainen MS-polymeeri, esim. Tec7, Spurflex25, LAseal, jne.

Mutta mieti, onko se todella hyvä idea täyttää reikiä, mikä on tarkoitus? On vaikea saada se näyttämään hyvältä ja vielä vaikeampaa saada se pysymään hyvännäköisenä ajan mittaan.

Tarkoitus on saada se tuulenpitäväksi. Se näyttää samanlaiselta pystysäännön toisella puolella. Siihen tulee parvekkeen ovi aukkoon, se on lasitettu ulkohuone.

Luulen, että tämä ehkä toimii
https://www.bauhaus.se/multi-filler-250-ml.html#full-description

Aion soittaa Bostikille ja tarkistaa, onko heillä hyviä neuvoja.

+1 MS-polymeerille. Tec7:stä on minulla vain hyviä kokemuksia!

Cheesen
maah maah sanoi:
Tässä on toinen paikka, jonka tarvitsee tiivistää. Valkoisen pystylaudan ja hirren väliin.
Toimisiko ikkunakitti?

[kuva]
Lindrev

• Tykkään
useless
  • Laddar…
Täyteaine ja tasoite kovettuvat eivätkä seuraa puun liikkeitä, joten ne irtoavat/halkeilevat ajan myötä. Sinun täytyy käyttää joustavaa saumaa (esim. MS-polymeeri).
Drev kuten @Daniel Östberg ehdottaa ei ole huono vaihtoehto, mutta luulen, että voi olla vaikeaa viimeistellä siististi kun kyseessä on reikä eikä rako.

Kiitos kaikista hyvistä neuvoista. Minulla on kotona sellainen putki Biltemasta, jota testaan yhdellä paikalla. Koska reiät ja raot ovat melko suuria, minun täytyy luultavasti rakentaa kerros kerrokselta.

Katso kuva, avain kokovertailulle.

• Avain pitää halkoa rakennuksen seinäpaneelissa koon viitteeksi suurille rei'ille ja halkeamille.
maah maah sanoi:
Kiitos kaikista hyvistä neuvoista. Minulla on sellainen tuubi Biltemasta kotona, jota testaan yhdestä paikasta. Koska reiät ja raot ovat melko suuria, minun on varmaan rakennettava kerros kerrokselta.

Katso kuva, avain koolle viitteeksi
Minusta edelleen paras on kiviliima, voi hyvin pohjustaa vaahdolla, joka kuivuu nopeasti, ja sitten laittaa sauman sen päälle.

• Tykkään
maah
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.