7 024 lukukertaa ·
3 vastausta
7k lukukertaa
3 vastausta
Polyuretaanivaahto ei eristä hajuja vastaan?
Lyhyt versio: Olen yrittänyt tiivistää rakoa lattian ja seinän välillä vaahdolla estääkseni pahan hajun leviämisen. Näyttää kuitenkin, ettei se toimi, vaan haju tulee vaahdon läpi. Onko se normaalia, ja mitä minun pitäisi käyttää sen sijaan?
Pitkä versio: Rako on 1-2 cm, keittiökaapin alla. Haju on todennäköisesti rotanpissaa. Anticimexin mukaan, joka on käynyt täällä, asialle ei oikein voi tehdä mitään, mutta haju voi jäädä pitkäksi aikaa, joten kannattaa tiivistää mahdollisimman hyvin. Ei ole merkkejä siitä, että rossipohjassa olisi tällä hetkellä rottia (asun neljännessä kerroksessa).
Tiivistin runsaasti Danalim Rakennusvaahdolla, mutta kuten sanottu, haju tulee sen läpi. Ehkä luonnollista, koska vaahto on huokoista? Mitä voisin käyttää sen sijaan? Mieluiten jotain, joka ei itsessään haise pahalle... Lisäksi on hankalaa päästä kaapin alle, ja lattia on massiivipuuta, joten olisi hyvä, että siinä olisi hieman liikkumavaraa.
Ajattelin käyttää paksua teippiä, kuten hopeateippiä, koska se olisi helppoa... mutta se tuskin on kovin fiksua.
Pitkä versio: Rako on 1-2 cm, keittiökaapin alla. Haju on todennäköisesti rotanpissaa. Anticimexin mukaan, joka on käynyt täällä, asialle ei oikein voi tehdä mitään, mutta haju voi jäädä pitkäksi aikaa, joten kannattaa tiivistää mahdollisimman hyvin. Ei ole merkkejä siitä, että rossipohjassa olisi tällä hetkellä rottia (asun neljännessä kerroksessa).
Tiivistin runsaasti Danalim Rakennusvaahdolla, mutta kuten sanottu, haju tulee sen läpi. Ehkä luonnollista, koska vaahto on huokoista? Mitä voisin käyttää sen sijaan? Mieluiten jotain, joka ei itsessään haise pahalle... Lisäksi on hankalaa päästä kaapin alle, ja lattia on massiivipuuta, joten olisi hyvä, että siinä olisi hieman liikkumavaraa.
Ajattelin käyttää paksua teippiä, kuten hopeateippiä, koska se olisi helppoa... mutta se tuskin on kovin fiksua.
Itse asiassa luulen, että haju tunkeutuu itse vaahdon läpi. Ainakin vaahto imee hajun, koska jos rikot palan ja haistelet sitä, se haisee apinalta. Muutaman tunnin kuluttua haju on kuitenkin hälvennyt.
Onko kenelläkään muita ehdotuksia, millä voisin tiivistää?
Onko kenelläkään muita ehdotuksia, millä voisin tiivistää?
On olemassa kaikenlaisia pehmeitä saumoja (lateksi) sekä kapeille että leveille raoille. Seuraava askel on erilaiset joustavat tiivisteet katoille ja palonsuojatuotteet palotiivistykseen.
Onko nämä kaasutiiviitä, ei oikein käy ilmi spesifikaatioista, mutta ne ovat varmasti kaikki parempia kuin huokoinen saumavaahto.
Menen tutkimaan hieman rautakauppaan, siellä on paljon valinnanvaraa.
Onko nämä kaasutiiviitä, ei oikein käy ilmi spesifikaatioista, mutta ne ovat varmasti kaikki parempia kuin huokoinen saumavaahto.
Menen tutkimaan hieman rautakauppaan, siellä on paljon valinnanvaraa.
Klikkaa tästä vastataksesi