2 286 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Poistaa kantava palkki?
Hei Olen muuttanut taloon, joka oli aikoinaan kaksi asuntoa. Minulla on paljon piirustuksia, mutta en ymmärrä paljoa. Edellinen omistaja on poistanut hallista seinän, joka oli ensimmäiseen "asuntoon" pohjakerroksessa, ja korvannut sen kahdella 45x195 palkilla.
Kumppani mielestä se on ruma, koska se ulottuu 150 mm kattokipsistä.
Olen kuitenkin melko varma, että alkuperäinen seinä ei ollut kantava.
Mitä mieltä olette?
Kumppani mielestä se on ruma, koska se ulottuu 150 mm kattokipsistä.
Olen kuitenkin melko varma, että alkuperäinen seinä ei ollut kantava.
Mitä mieltä olette?
K Kane sanoi:
K Kane sanoi:
Olen samaa mieltä! Pitäisi olla enemmän kuvia, jotka ovat unohtuneet!K Kane sanoi:
Mutta pitää paikkansa, että kylpyhuoneen/portaikon seinä on poistettu ja se on tänään iso aula. Laajennettu 2005-2006, ja uusi "aula", joka on paalujen päällä, sekä isompi kylpyhuone/aula yläkerrassa. Katso uusia kuvia.
Onko laajennukselle rakennuslupa? Siinä tapauksessa sen aineisto saattaa sisältää jotain tästä? (Jos se oli kantava seinä, mitä se ei näytä olleen, vaadittaisiin rakennusilmoitus. Tai vaihtoehtoisesti että kaikki otettiin mukaan rakennuslupahakemukseen.)
Ja myyjä ei jättänyt mitään piirustuksia jne. laajennuksesta? Mistä kulkee vesi ja viemäri yläkerran kylpyhuoneesta alas? Voisiko olla, että on yritetty vahvistaa jotain remontin/laajennuksen vuoksi, ennemmin kuin että olisi luultu vanhan seinän olevan kantava?
Ei piirustuksia tai vastaavia. Ajateltu sama asia, mutta laajennus koskee noin 1-1.5 metriä enemmän lattiapinta-alaa. Viemäri kulkee hallin viillon kohdalla aivan palkin vieressä. Olen remontoimassa yläkerran kylpyhuonetta vesivahingon vuoksi, ja olisi mukavaa poistaa palkki, jos sitä ei nyt tarvita.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Oletko purkanut yläkerran lattian niin pitäisi siinä tapauksessa nähdä, kuinka lankut lepäävät palkin päällä.
Olen repinyt vain kylpyhuoneessa. Luulen, että laajennukset ovat vain nostaneet viistot katot ja tehneet huoneisiin vakiokorkeuden. Koska vanhat lattiaparrut ulottuvat koko matkan ulkoseinään.B bossespecial sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi