5 645 lukukertaa ·
9 vastausta
6k lukukertaa
9 vastausta
Poista viisi kerrosta tapettia betoniseinästä
Hei,
Olen tekemässä ensimmäistä täysremonttia asunnossani ja haluaisin tehdä sen mahdollisimman huolellisesti.
Huomasin kuitenkin, että tapettien poistaminen vie paljon aikaa, joten olisiko teillä hyviä vinkkejä?
Olen kokeillut tapettien perforointia nastarullalla ja sitten höyrykoneella ja kaapimella, mutta höyry ottaa liian kauan liiman irrottamiseen, joten se ei tunnu sen arvoiselta.
Kaikki ajansäästömenetelmät ovat tervetulleita.
Kiitos!
Olen tekemässä ensimmäistä täysremonttia asunnossani ja haluaisin tehdä sen mahdollisimman huolellisesti.
Huomasin kuitenkin, että tapettien poistaminen vie paljon aikaa, joten olisiko teillä hyviä vinkkejä?
Olen kokeillut tapettien perforointia nastarullalla ja sitten höyrykoneella ja kaapimella, mutta höyry ottaa liian kauan liiman irrottamiseen, joten se ei tunnu sen arvoiselta.
Kaikki ajansäästömenetelmät ovat tervetulleita.
Kiitos!
tapetti höyrytin tai aine tyyppi tapet-väck.
myös tapettiliima voi irrottaa tapetit.
kuitenkin se on aikaa vievää.
myös tapettiliima voi irrottaa tapetit.
kuitenkin se on aikaa vievää.
Kastelukannu voi olla kokeilemisen arvoinen.
Tein jotain vastaavaa aiemmassa asunnossa ja menetelmä, joka mielestäni toimi parhaiten, oli seinien perusteellinen kastelu vedellä (käytä esimerkiksi rasvanpoistoon tarkoitettua suihkupulloa) ja sitten peitä leikkaamalla avatulla muovisäkillä, muovi tarttuu hyvin kiinni kosteaan pintaan. Anna olla vuorokauden ja suihkuta sitten lisää vettä. Tällä tavalla sain usein poistettua kaikki kerrokset yhdellä kertaa.
Kiitos kaikista vinkeistä.
Torstaina aion jatkaa taistelua ja strategiani on ensisijaisesti käyttää tavallista tapettikaavinta raaputtaakseni mahdollisimman paljon tapetteja pois. Jäljelle jääneet osat aion piikkirullata ja sitten kostuttaa 50/50-seoksella tapettiliisteriä ja vettä, jonka jälkeen peitän ne rakennusmuovilla. Toivottavasti tapetit voi vain irrottaa seuraavana päivänä. Jos tämä ei toimi tai jos jäämiä jää jäljelle, aion kokeilla "Tapetväck".
Palaan tuloksiin
Torstaina aion jatkaa taistelua ja strategiani on ensisijaisesti käyttää tavallista tapettikaavinta raaputtaakseni mahdollisimman paljon tapetteja pois. Jäljelle jääneet osat aion piikkirullata ja sitten kostuttaa 50/50-seoksella tapettiliisteriä ja vettä, jonka jälkeen peitän ne rakennusmuovilla. Toivottavasti tapetit voi vain irrottaa seuraavana päivänä. Jos tämä ei toimi tai jos jäämiä jää jäljelle, aion kokeilla "Tapetväck".
Palaan tuloksiin
Ei, sinun ei tule raapia tai rullata piikkejä.
Kostuta vain, niin voit vetää kaiken pois suurina paloina.
maalareiden tekiessä sen asunnossa, jossa työskentelin, yhdessä huoneessa he saivat koko seinän alas yhdellä vedolla (7 kerrosta tapettia).
Kostuta vain, niin voit vetää kaiken pois suurina paloina.
maalareiden tekiessä sen asunnossa, jossa työskentelin, yhdessä huoneessa he saivat koko seinän alas yhdellä vedolla (7 kerrosta tapettia).
Isakare: Wow, joo se kuulostaa juuri siltä, mitä etsin.. Aion kokeilla sitä tarkalleen yhdessä huoneessa aluksi.
Jarlingar: Olen kyllästynyt höyrystimeen jo jonkin aikaa, mutta se johtuu varmasti paljon tekniikasta, kuten mainitsit. Luulen, että ongelma johtuu hieman siitä, että on erilaisia tapetteja ja liimoja, joten joissakin osioissa ne irtoavat oikein hyvin höyryn avulla, kun taas toiset pysyvät tiukasti kiinni, joten kun yrität irrottaa niitä, irtoaa vain palasia ja se on melkein vielä työläämpää.
Palaan asiaan!
Jarlingar: Olen kyllästynyt höyrystimeen jo jonkin aikaa, mutta se johtuu varmasti paljon tekniikasta, kuten mainitsit. Luulen, että ongelma johtuu hieman siitä, että on erilaisia tapetteja ja liimoja, joten joissakin osioissa ne irtoavat oikein hyvin höyryn avulla, kun taas toiset pysyvät tiukasti kiinni, joten kun yrität irrottaa niitä, irtoaa vain palasia ja se on melkein vielä työläämpää.
Palaan asiaan!
Vinyylitapetit voivat olla niin tiiviitä, että niiden kasteleminen etupuolelta on vaikeaa.
Klikkaa tästä vastataksesi