13 447 lukukertaa ·
5 vastausta
13k lukukertaa
5 vastausta
Poista sementti tiilestä
Olen poistanut kalkkilaastia savupiipusta, mutta noin 1x1 metrin alueella on ollut jonkinlaista sementtilaastia. Saumat on helppo poistaa, mutta se on kiinnittynyt tiiliskiviin kunnolla. Onko olemassa mitään kätevää tapaa poistaa sementtijäämiä vahingoittamatta savupiippua?
Olen ajatellut pitää tämän osan savupiipusta ilman rappausta.
Olen ajatellut pitää tämän osan savupiipusta ilman rappausta.
En ole niin varma, että savupiippu hyväksytään seuraavassa paloturvallisuustarkastuksessa, jos poistat rappauksen. "Savupiipun tulee olla rapattu koko sen pituudelta", sanotaan yleensä. En ole kuitenkaan koskaan löytänyt tätä ilmausta Boverketin asiakirjoissa, mutta nuohoojat sanovat yleensä, että rappaus on osa tiivistysrakennetta eikä sitä saa poistaa. Jos sinulla on sisäputki, voi kuitenkin mennä hyvin rappaamattomalla savupiipulla.
Kiitos huolenpidostasi! 
Mutta se osa, joka jää käsittelemättä, ei ole savupiippu vaan savupiipun tukimuuri. Itse savupiippu rapataan ja silloin kaikki betonijäämät peittyvät.
Kun googlaan, löydän useita, jotka sanovat, että betonijäämät voi poistaa maidolla?!
Mutta se osa, joka jää käsittelemättä, ei ole savupiippu vaan savupiipun tukimuuri. Itse savupiippu rapataan ja silloin kaikki betonijäämät peittyvät.
Kun googlaan, löydän useita, jotka sanovat, että betonijäämät voi poistaa maidolla?!
Ajoimme hieman kulmahiomakoneella ja saimme pois melkein kaiken. Tuli erittäin hieno tiiliseinä!
Klikkaa tästä vastataksesi