397 lukukertaa ·
2 vastausta
397 lukukertaa
2 vastausta
poista mexitiili savupiipusta + uusi viimeistely?
Hei!
Kellarin savupiipussa on todella huonokuntoinen rappaus + lisätty yksi kerros mexitiiltä molemmille puolille. Mitkä ovat vaihtoehtoni pinnalle, kun olen poistanut rappauksen ja mexitiilet? Onko helppoa uusia laasti ja tehdä pinnasta siisti "paljaana"?
Ja oletan, että mexitiilellä ei ole kantavaa toimintoa, koska mikään ei lepää kivien päällä + kellarikerroksen ja ullakon muuri ei sisällä näitä mexikiviä.
Kellarin savupiipussa on todella huonokuntoinen rappaus + lisätty yksi kerros mexitiiltä molemmille puolille. Mitkä ovat vaihtoehtoni pinnalle, kun olen poistanut rappauksen ja mexitiilet? Onko helppoa uusia laasti ja tehdä pinnasta siisti "paljaana"?
Ja oletan, että mexitiilellä ei ole kantavaa toimintoa, koska mikään ei lepää kivien päällä + kellarikerroksen ja ullakon muuri ei sisällä näitä mexikiviä.
Näyttää siltä, että olet aloittanut hyvin. Jatka edelleen mexitegel-lisärakentamisen ja vastaavien purkamista. Joudut varmaan myös muuraamaan jonkin verran reikiä umpeen, harkitse tarve nokiluukulle, jotta pääset kanavaan käsiksi. Tämä on melkein vaatimus, jos ylempänä on kytkettyjä tulisijoja. Hanki kaasutiivis luukku, valurautaisia on eri mallisia kaupoissa.
Ja rapata uudelleen. Osta säkillä rappausta ja noudata valmistajan ohjeita. Tärkeintä saada suoraan ja siistiksi on asettaa vedonohjausurat niin, että voit vetää rappauksen tasaiseksi heitettyäsi sen pinnalle laudalla. Ne voi tehdä puulistoista kuten ennen, tai voit ostaa tarkoitukseen saatavilla olevia metallisia kaupasta:
https://www.hornbach.se/p/avdragsba...JUJB7O43hSOOqjtyAukR6m6qpmNvuv2xoCDFgQAvD_BwE
Puolet työstä on valmistella kaikki rappausta varten, muovittaa ja siivota jälkeenpäin. Varsinainen rappaus käy nopeasti.
Ja rapata uudelleen. Osta säkillä rappausta ja noudata valmistajan ohjeita. Tärkeintä saada suoraan ja siistiksi on asettaa vedonohjausurat niin, että voit vetää rappauksen tasaiseksi heitettyäsi sen pinnalle laudalla. Ne voi tehdä puulistoista kuten ennen, tai voit ostaa tarkoitukseen saatavilla olevia metallisia kaupasta:
https://www.hornbach.se/p/avdragsba...JUJB7O43hSOOqjtyAukR6m6qpmNvuv2xoCDFgQAvD_BwE
Puolet työstä on valmistella kaikki rappausta varten, muovittaa ja siivota jälkeenpäin. Varsinainen rappaus käy nopeasti.
Kiitos perusteellisesta vastauksesta! Olen nyt purkanut kaikki vanhat rappaukset ja mexitegelin, olisi pitänyt muovittaa kunnolla ennen, koska siivous vei kauemmin kuin purkaminen. Oletan, että se on sellainen virhe, jonka tekee vain kerran...Claes Sörmland sanoi:
Näytät aloittaneen hyvin. Jatka mexitegeli-lisäosien ja vastaavien purkamista. Sinun pitää todennäköisesti muurata umpeen osia rei'istäkin, mieti tarvitsetko sinne rītausluukun, jotta pääset kanavaan käsiksi. Se on melkein vaatimus, jos on tulisijoja kytkettyinä korkeammalle. Hanki tiivis luukku, on olemassa erilaisia valurautaisia kaupan.
Ja rappaa uudestaan. Osta rappauslaastia säkissä ja noudata valmistajan ohjeita. Tärkeintä, jotta saat sen tasaiseksi ja siistiksi, on asettaa ohjauslaudat niin, että voit tasoittaa rappauksen laudan avulla sen jälkeen, kun olet heittänyt sen päälle. Ne voidaan tehdä puulistoista kuten ennen, tai sitten voi ostaa kaupasta metallisia tähän tarkoitukseen valmistettuja:
[linkki]
Puoli työtä on laittaa kaikki kuntoon rappausta varten, muovittaa ja siivota jälkikäteen. Itse rappaus sujuu nopeasti.
Minun on todennäköisesti palkattava muurari kuitenkin, sillä siirtäisin mielelläni putken vasemmalle puolelle, jotta voin laittaa uuden pienemmän kamiinan viereen sen sijaan, että vanha oli edessä. Ja silloin he voivat yhtä hyvin tehdä saumaukset ja kivien pesun.
Klikkaa tästä vastataksesi