Rakensin taloa laajemmiksi muutama vuosi sitten. Nyt haluaisin isomman autotallin ja poistaa alkuperäisen talon ulkoseinän ja laittaa sen sijaan kantavan palkin niin että autotallista tulee kaksinkertaisen kokoinen.

Kaikki on mahdollista, tiedän.
Mutta tämä vaikuttaa olevan mahdoton projekti.
Onko kenelläkään tietoa hinnasta?

Haluan poistaa sinisen kuvassa.

Annetaan kuvan puhua puolestaan. Pohjapiirros autotallin laajennussuunnitelmasta. Sinisellä merkitty 4 metrin osa halutaan poistaa. Mukana on mittoja ja huoneiden nimet.

Valitettavasti se ei riitä tietona. Tarvitaan pohjapiirustukset pohjakerroksista sekä tiedot kellarin seinien ja alapohjan rakenteista. Alkuperäisen talon rakennusvuosi voi olla myös hyvä tieto.

Oletko ajatellut ulkoistaa kaiken vai voisitko kuvitella tekeväsi jotain itse?

Ulkoistaminen firmalle laskelmien ja kaiken muun kanssa luulisin maksaa vähintään 100k

Hakata 2 reikää lattiaan, valaa perustus, ostaa 2 tukevat palkit pilareille, valitut tibnorsin käsikirjan ja maalaisjärjen mukaan, samanlainen pidempi ylityspalkiksi, vuokrata tunkki, hakata alas seinä, viedä kaatopaikalle peräkärryllä, asentaa palkki, saada apua hitsaamiseen jos et osaa itse, palauttaa tunkki.
20k.

Seinän purkaminen ei ole ollenkaan huolenaihe tehdä itse.

Minulla on kaksi ystävää, jotka työskentelevät hitsaajina isommassa firmassa. He tekevät paljon uusia rakennuksia jne.

Mutta miten tämä toimii. Saako sen tehdä itse, jos on tuttuja ja tietotaitoa?

Vaihtoehtoisesti:
Firma tulee paikalle ja tekee väliaikaisen tuen. Ja näyttää mitä haluavat, että teen.
Minä puran seinän. Ja teen kaivuutyöt, missä he haluavat.
He palaavat asettamaan palkit ja hitsaamaan.

Silloin tämän ei pitäisi maksaa liikaa?

Riippuu aika paljon siitä, mikä kattokorkeus sinulla on. Onko sinulla vähän varaa vai onko se jo rajalla?

Kattokorkeus n. 220 cm

J jonaslatt sanoi:
Huonekorkeus noin 220 cm
Ja sitten siitä tulee nopeasti matala, jos laitat palkin katosta alas, melkein täytyy sijoittaa kohtaan bjälklaget.

Voi varmasti poistaa vähän ylhäältä. Mutta en ole vielä tutkinut tarkemmin. Mietin sitä juuri nyt vain ajatuksissani.

B
Hullu projekti.
Mielestäni seinien avaaminen johtaa vain huononnuksiin.

Yhteiskunnassa on hysteriaa, kaiken pitää olla lumivalkoista ja seinät tulee purkaa hinnalla millä hyvänsä.
Onko mennyt niin pitkälle, että kellarin valetut seinät/perusta täytyy poistaa. Silloin jonkun täytyy sanoa stop.

Olen luonnollisesti utelias siitä, miten tämä päättyi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.