4 012 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Pohjamaalaako keittiö?
Hei,
Nyt on aika alkaa tasoittaa keittiötä, jota olemme remontoimassa. Olemme tähän mennessä purkaneet seinät, eristäneet, asentaneet OSB-levyt ja nyt olemme laittamassa kipsilevyjä.
Olen katsonut joitakin ohjeita ja videoita, mutta muutama asia on epäselvä.
1. Miten tehdään huoneen nurkat? Meillä on tällä hetkellä noin 1-10 mm rako nurkissa, johon laitamme akustiikka-/lateksitiivistettä. Pitäisikö tähän laittaa jonkinlainen kulmasuoja lasikuitunauhan sijaan?
2. Mitä nauhaa tulisi käyttää saumakohdissa? Kipsilevyissä on viistetyt reunat, mutta joissakin tapauksissa voi olla viistetty reuna vasten ei-viistettyä reunaa (leikattua kipsiä). Olemme katsoneet itseliimautuvaa lasikuitunauhaa Bygg Maxista, onko tämä oikea valinta vai pitäisikö käyttää paperinauhaa? Haluaisin käyttää itseliimautuvaa nauhaa työn helpottamiseksi.
3. Tasoite kutistuu melko paljon ja meillä kotona oleva tasoite on Bygg Max hienotasoite. Tiedän, että se kutistuu melko paljon, jouduin tasoittamaan varmaan 5 kerrosta katossa joissakin kohdissa. Onko tämä tasoite ok vai pitäisikö meidän ostaa jokin muu?
4. Mitä työkaluja tarvitsemme? Voimmeko työskennellä ilman kirahvihiomakonetta vai pitäisikö meidän vuokrata yksi, kun huone on 18 neliömetriä?
Nyt on aika alkaa tasoittaa keittiötä, jota olemme remontoimassa. Olemme tähän mennessä purkaneet seinät, eristäneet, asentaneet OSB-levyt ja nyt olemme laittamassa kipsilevyjä.
Olen katsonut joitakin ohjeita ja videoita, mutta muutama asia on epäselvä.
1. Miten tehdään huoneen nurkat? Meillä on tällä hetkellä noin 1-10 mm rako nurkissa, johon laitamme akustiikka-/lateksitiivistettä. Pitäisikö tähän laittaa jonkinlainen kulmasuoja lasikuitunauhan sijaan?
2. Mitä nauhaa tulisi käyttää saumakohdissa? Kipsilevyissä on viistetyt reunat, mutta joissakin tapauksissa voi olla viistetty reuna vasten ei-viistettyä reunaa (leikattua kipsiä). Olemme katsoneet itseliimautuvaa lasikuitunauhaa Bygg Maxista, onko tämä oikea valinta vai pitäisikö käyttää paperinauhaa? Haluaisin käyttää itseliimautuvaa nauhaa työn helpottamiseksi.
3. Tasoite kutistuu melko paljon ja meillä kotona oleva tasoite on Bygg Max hienotasoite. Tiedän, että se kutistuu melko paljon, jouduin tasoittamaan varmaan 5 kerrosta katossa joissakin kohdissa. Onko tämä tasoite ok vai pitäisikö meidän ostaa jokin muu?
4. Mitä työkaluja tarvitsemme? Voimmeko työskennellä ilman kirahvihiomakonetta vai pitäisikö meidän vuokrata yksi, kun huone on 18 neliömetriä?
1. Paperinauha, ei muuta. Kulmissa vain joustotiiviste, nauhat eivät toimi sisäkulmissa, koska voima kohdistuu väärään suuntaan, joten nauha irtoaa.
2. Oletko asettanut levyt leikattu reuna upotetun viereen? Miksi? Se on vain ylimääräinen ongelma.
3. Ei hienotasoitus. Keskikarkeaa sinun täytyy käyttää.
4. En hio mitään ilman kirahvia, mutta käyn vain autotallissa hakemassa sen, joten minun ei tarvitse miettiä vuokraamista.
2. Oletko asettanut levyt leikattu reuna upotetun viereen? Miksi? Se on vain ylimääräinen ongelma.
3. Ei hienotasoitus. Keskikarkeaa sinun täytyy käyttää.
4. En hio mitään ilman kirahvia, mutta käyn vain autotallissa hakemassa sen, joten minun ei tarvitse miettiä vuokraamista.
Remontoija
· Näverkajakens födelseort
· 797 viestiä
1. Tee vain joustosauma, se on helpointa.snowjim sanoi:Hei,
On aika tasoittaa keittiö, jota olemme remontoinut. Olemme tähän mennessä purkaneet seinät, eristäneet, asentaneet OSB:n ja nyt olemme laittamassa kipsiä.
Olen katsonut joitakin ohjeita ja videoita, mutta on pari epäselvyyttä.
1. Miten tehdään huoneen kulmien kanssa? Tänään meillä on noin 1-10 mm rako kulmissa, johon laitamme akustiikkasauman/lateksisauman. Pitäisikö täällä laittaa jonkinlainen kulmasuoja lasikuitunauhan sijasta?
2. Mitä nauhaa pitäisi käyttää saumoissa. Kipsilevyt ovat viistettyjä, mutta joissakin tapauksissa viistetty reuna voi olla vasten leikkaamatonta reunaa (kipsi leikattu). Olemme katsoneet itseliimautuvaa lasikuitunauhaa Bygg Maxista, onko tämä oikea vai pitäisikö käyttää paperinauhaa? Haluaisin mieluummin itseliimautuvan nauhan työn helpottamiseksi.
3. Silote painuu melko paljon ja se silote, joka meillä on tällä hetkellä kotona, on Bygg Max hienosilote. Tiedän sen painuvan, jouduin tasoittamaan varmasti 5 kerrosta katossa joissakin paikoissa. Onko tämä silote okay vai pitäisikö ostaa jotain muuta?
4. Mitä työkaluja tarvitsemme? Voimmeko työskennellä ilman kirahvihioa vai pitäisikö vuokrata se, kun kyseessä on 18 neliömetrin huone?
Se onnistuu nauhoittamaan sisäkulman paperinauhalla, ja se pysyy paikoillaan (omalla kohdallani näyttää samalta parin vuoden jälkeen).
Ongelma on, että niitä on tosi vaikea tasoittaa eikä saa koskaan 90 asteen kulmaa.
2. Paperinauha on paljon parempi, aivan joka tavalla. Laita lasikuitunauha hyllylle.
3. Jos haluaa niin vähän tasoitustöitä kuin mahdollista, voi pohjustaa karkealla ja siirtyä keskitasoittuu, mutta itse käytän vain keskitasoittuu läpi.
Hienoa tarvitaan vain, jos haluat seinät pianolakattuna tai nimi on anders malmgren.
4. Temppu on tasoittaa niin ohuelti kuin mahdollista välttääkseen paljon tylsää hiontaa.
Ostin kirahvin pari vuotta sitten, mutta olen vain hionut kattoja sillä. Jos tasoittaa ohuelti, sitä ei tarvita.
Kiitos, olen nyt tasoittanut seinät, jätin väliin kohdat, joihin tulee inredning 
Valitsin paperinauhan, ei ollut täysin itsestään selvää asettaa, mutta nyt se on paikoillaan. Näen, että 2 pienempää aluetta 2 nauhassa on rypistynyt keskeltä sauman kohdalla, toivottavasti sen voi tasoittaa pois.
Käytin bygg Max hienotasoitusta, joka toimi odotettua paremmin. Hion seinät aamulla varrella ja karkeudella 120, sitten tulee vielä yksi kerros, joka toivottavasti tasoittaa viimeiset epätasaisuudet.
Valitsin paperinauhan, ei ollut täysin itsestään selvää asettaa, mutta nyt se on paikoillaan. Näen, että 2 pienempää aluetta 2 nauhassa on rypistynyt keskeltä sauman kohdalla, toivottavasti sen voi tasoittaa pois.
Käytin bygg Max hienotasoitusta, joka toimi odotettua paremmin. Hion seinät aamulla varrella ja karkeudella 120, sitten tulee vielä yksi kerros, joka toivottavasti tasoittaa viimeiset epätasaisuudet.
Toivoin, että sanoisitte, että bygg max lättspackel oli ok. Mutta kun sanoitte ehdottomasti ei, niin minun piti tutkia asiaa hieman enemmän, erityisesti mikä tasoite helpotti paperinauhan käyttämistä suoraan tasoitteessa. Monet olivat onnistuneet bygg max -tasoitteella ja minullahan se oli jo, joten totta kai kokeilin. Se toimi ilmeisen hyvin! 2 kerrosta riitti ja paperinauha toimi hienosti.
On mahdollista, että lättspackel ei välttämättä ole finspackel.
Olen tietenkin kiitollinen kaikista neuvoista!
On mahdollista, että lättspackel ei välttämättä ole finspackel.
Olen tietenkin kiitollinen kaikista neuvoista!
Byggmaxilla näyttää olevan kolmen tyyppisiä tasoitteita - "grovspackel", "lätt handspackel" ja "fyllspackel". Kaksi ensimmäistä myydään 10 litran sankoissa, joten niistä voi päätellä, mitä he ovat ajatelleet. Minusta heidän "lätt handspackel" on toiminut erinomaisesti omilla kipsiseinilläni. Paperinauhat liimaan yleensä märkätilaliimalla, kuten täällä foorumilla on neuvottu.
Remontoija
· Näverkajakens födelseort
· 797 viestiä
Arvaan, että ostamasi tasoite on sama kuin karkea, vain että se on kosteampaasnowjim sanoi:Toivoin, että sanoisitte, että bygg max lättspackel on ok. Mutta kun sanoitte ehdottomasti ei, jouduin tarkistamaan hieman enemmän, erityisesti mikä tasoite helpotti paperinauhaa suoraan tasoitteeseen. Monet olivat onnistuneet Bygg Max -tasoitteella ja minulla oli se jo, joten totta kai kokeilin. Se toimi ilmeisesti hyvin! 2 kerrosta riitti ja paperinauha toimi hienosti.
Voi olla, että lättspackel ei välttämättä ole finspackel.
Olen tietenkin iloinen kaikista neuvoista!
Käytän aina "våtspackel" tahmaista ja valuvaa, mutta toimii aina.
Voi myös pohjata saumat gipsbruk:illä minimoidakseen vekit ja halkeamat nauhassa
Oletan, että karkea/keskikarkea/hieno liittyy ensisijaisesti raekokoon.
Byggmaxin karkealla tasoitteella on maksimi raekoko 0,3 mm ja heidän "kevyt käsitasoitteella" maksimi 0,1 mm.
En löydä niin paljon muita tietoja, mutta Nordsjön "Original karkealla tasoitteella" on maksimi 0,4 mm ja "Original Seinä & Kattotasoite Keskikarkea" on 0,16 mm.
Byggmaxin karkealla tasoitteella on maksimi raekoko 0,3 mm ja heidän "kevyt käsitasoitteella" maksimi 0,1 mm.
En löydä niin paljon muita tietoja, mutta Nordsjön "Original karkealla tasoitteella" on maksimi 0,4 mm ja "Original Seinä & Kattotasoite Keskikarkea" on 0,16 mm.
Klikkaa tästä vastataksesi
