20 198 lukukertaa ·
25 vastausta
20k lukukertaa
25 vastausta
Plyfa vai OSB-levy kipsilevyn alle?
Olen aina ruuvannut osb:ta kipsiruuvilla, olen samaa mieltä ongelmasta, mutta se yleensä ratkeaa, jos ajattelee olla laittamatta ruuvia suoraan osb-lastun keskelle. Useimmiten ruuvi uppoaa aivan erinomaisesti sijainnista riippumatta, mutta halpa ruuvi katkeaa joskus....prototypen sanoi:
Riippumatta siitä, käytetäänkö osb:tä, plyfa:ta tai spånia, nämä tulee tietenkin ruuvata (koolausta vasten) tarkoitetuilla ruuveilla. Niin sanottu spånskiveskruv tai muu ruuvi, jossa on kierteetön osa lähellä päätä, varmistaa puulevyjen puristumisen koolausta vasten.
Lastulevy tulee esiporata, kun kiinnittää asioita, sillä jos ei esiporaa, on suuri riski, että ruuvi kuljettaa mukanaan paljon materiaalia, kun se menee lastulevyn läpi.Gabbe1 sanoi:
Itse käytän usein ponttilautaa kipsilevyn takana. Hieman kalliimpaa kuin OSB, mutta huomattavasti halvempaa kuin vaneri ja lujuusominaisuuksiltaan yhtä hyvää kuin vaneri. Totta kai se vaatii vähän ylimääräistä työtä, mutta verrattuna kaikkeen muuhun, mikä vie aikaa, siitä ei ole paljonkaan sanottavaa.
Useimmiten esineet pysyvät hyvin ilman esiporausta, voi kiinnittää erittäin raskaita asioita myös yksikerroksiseen kipsilevyyn mollylla. Mutta vasta kun esineet putoavat, tietää tehneensä virheen.Atom sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Osb + kipsi tai pelkästään vaneri
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
OSB vai raakapontti kissatuulettimessa - okein vai ei?
Rek eller krav på OSB/plyfa i badrum?
Badrum -
Seinät: raakalauta, vaneri vai OSB kipsin alla?
Pitäisikö minun valita Plyfa vai OSB autotallin seinille ??
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka