7 568 lukukertaa ·
7 vastausta
8k lukukertaa
7 vastausta
PL600 vs kipsilaasti ?
Aion laittaa remonttikipsilevyjä rapatuille tiiliseinilleni, jotka ovat erittäin kuoppaisia ja rumia, ja olen lukenut, että ne pitäisi liimata kiinni. Mikä menetelmä on kätevin/paras/halvin?
Jotkut suosittelevat PL600/400 ja jotkut käyttävät kipsilaastia. Mitä ovat etu/haittapuolet?
Jotkut suosittelevat PL600/400 ja jotkut käyttävät kipsilaastia. Mitä ovat etu/haittapuolet?
Jäsen
· Västra Götalands Län
· 529 viestiä
On hyvin vaikeaa arvioida, miten hyvin se pysyy rapatulla pinnalla.
Normaalisti "naulataan" remonttikipsi tällaiselle seinälle, sitten tasoitetaan mahdolliset iskumärät. Poraa ja iske kiinnitystulppia, melko monta ja mieluiten yhdessä liiman kanssa taakse.
Normaalisti "naulataan" remonttikipsi tällaiselle seinälle, sitten tasoitetaan mahdolliset iskumärät. Poraa ja iske kiinnitystulppia, melko monta ja mieluiten yhdessä liiman kanssa taakse.
Olen katsonut norgips-oppaan koskien kipsilaastia: http://www.norgips.se/file?dnl=SE/Produkter/1_11_Gipsbruk_061027.pdf
Siellä he eivät käytä lainkaan ruuveja, mutta eikö tarvita minkäänlaista painetta paitsi muutama isku kuminuijalla, jotta kipsi pysyy paikallaan ja kuivuu?
Siellä he eivät käytä lainkaan ruuveja, mutta eikö tarvita minkäänlaista painetta paitsi muutama isku kuminuijalla, jotta kipsi pysyy paikallaan ja kuivuu?
Aion asentaa remonttikipsiä rapatuille tiiliseinilleni, jotka ovat erittäin kuoppaisia ja rumia...
6 mm remonttikipsi seuraa seinän muotoja ja joudut pakkeloimaan valtavasti, vaihda 13 mm kipsiin ja saat puolet vähemmän työtä pakkeloinnissa/maalauksessa.
Lisäksi liimaisin sekä asentaisin punatulpan ja kipsiruuvit tai vaihtoehtoisesti naulatulpan.
Olen kokeillut molempia hyvällä tuloksella, mutta liimasin Casco Supersetillä.
6 mm remonttikipsi seuraa seinän muotoja ja joudut pakkeloimaan valtavasti, vaihda 13 mm kipsiin ja saat puolet vähemmän työtä pakkeloinnissa/maalauksessa.
Lisäksi liimaisin sekä asentaisin punatulpan ja kipsiruuvit tai vaihtoehtoisesti naulatulpan.
Olen kokeillut molempia hyvällä tuloksella, mutta liimasin Casco Supersetillä.
Klikkaa tästä vastataksesi