Aion laittaa remonttikipsilevyjä rapatuille tiiliseinilleni, jotka ovat erittäin kuoppaisia ja rumia, ja olen lukenut, että ne pitäisi liimata kiinni. Mikä menetelmä on kätevin/paras/halvin?
Jotkut suosittelevat PL600/400 ja jotkut käyttävät kipsilaastia. Mitä ovat etu/haittapuolet?

On hyvin vaikeaa arvioida, miten hyvin se pysyy rapatulla pinnalla.

Normaalisti "naulataan" remonttikipsi tällaiselle seinälle, sitten tasoitetaan mahdolliset iskumärät. Poraa ja iske kiinnitystulppia, melko monta ja mieluiten yhdessä liiman kanssa taakse.

Liin PL 400:lla, putsasin betoniseinät, ruuvasin joitakin ruuveja tarpeen mukaan, koska seinä ei ollut suora.

• Tykkään
trattalask
  • Laddar…
Aion asentaa remonttikipsiä rapatuille tiiliseinilleni, jotka ovat erittäin kuoppaisia ja rumia...

6 mm remonttikipsi seuraa seinän muotoja ja joudut pakkeloimaan valtavasti, vaihda 13 mm kipsiin ja saat puolet vähemmän työtä pakkeloinnissa/maalauksessa.
Lisäksi liimaisin sekä asentaisin punatulpan ja kipsiruuvit tai vaihtoehtoisesti naulatulpan.
Olen kokeillut molempia hyvällä tuloksella, mutta liimasin Casco Supersetillä.

Olen ajatellut käyttää kakelfix/multifixia kipsilevyjen kiinnittämiseen rapattuun tiileen, luuletteko että se voisi toimia?

Carla sanoi:
Olen ajatellut käyttää kakelfix/multifixia kiinnittämään kipsilevyt rapatulle tiilelle, luuletteko että se voi toimia?
Me liimasimme kipsilevyt kylpyhuoneessa kiinnikkeellä kevytbetoniin, eikä ollut ongelmaa, joten se varmasti toimii myös rappauksessa.

Ok hyvä juttu kiitos, joten Most wanted onhan se halpa ja suht yksinkertainen vaihtoehto.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.