D09
Hei

Olen puuhaamassa valumassaa pannuhuoneessa ja pohdin, pitäisikö pinnalla olla kaatoa siinä kohdassa, missä itse tankki seisoo?

Silloinhan tankki kallistuu hieman, koska sen pohja on tasainen?

Kaato on hyvä, jos aiot pitää vettä lattialla, muuten sitä ei tarvita. Ajatuksen saa tuettua, jouduin tekemään sen epätasaisen lattian vuoksi.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
On melko hyvä/voimakas lasku juuri nyt, mutta tuli epävarmuutta siitä, miten käy tankin kanssa.

Tankilla on tasainen pohja ja se tulee silloin kuormittumaan epätasaisesti :/

Joskus on parempi mennä merelle ;)

Käytin pyöreitä tankkeja ja niissä on reunasuoja ympärillä, eikä minun tapauksessani tule niin montaa kiloa 750 litran tankkien kanssa.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Olen ajatellut rakentaa kehikon ja valaa betonijalustan noin 5-10 cm säiliön alle, jossa on "vallihauta" sisäseinää vasten mahdollisia vesivuotoja varten, ja sitten asettaa noin 10 cm paksun S200-solumuovin, jota vasten säiliö laitetaan. 20 cm tavallista eristystä ympärille ja maksimi korkeuteen kattoon asti.

Pannun pitäisi vain seistä tasaisesti. Eli kaltevuus alkaa noin 20 cm pannusta.

Tämän täytyy riittää, jotta pääsen eroon päänsärystäni sitten ;) en ole ollenkaan stressaantunut ha ha

D09
Solumuovi s200:lla on 80 asteen raja, sen pitäisi riittää ollakseen pohjalla?

Kyllä minä haluaisin eristyksen, joka kestää lähemmäs 100 astetta, 80 astetta ei ole mikään ongelma polttaa.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 sanoi:
Kyllä minä haluaisin eristyksen, joka kestää lähemmäs 100 astetta, 80 astetta ei ole mikään ongelma polttaa.
Katsoin S300, kaikilla on raja 80 astetta. Mutta saavuttaako 80 astetta tankin pohjassa? :)

Mutta onhan olemassa toisenlaista eristystä, kivivilla pitäisi toimia. Tietysti saat 80 astetta koko säiliöön, et kai aio käyttää vain sen osia :)

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 sanoi:
Mutta onhan olemassa muitakin eristeitä, kuten kivivilla, ja sen pitäisi toimia. Tietenkin saat 80 astetta koko säiliöön, et kai aio käyttää vain osia siitä :)
Mutta sitten varmaankin kiinnitetään jotain välipuiden avulla? Muutenhan kivivilla litistyy melko paljon? :)

Anteeksi tietämättömyyteni ha ha

Se on varmasti parasta.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
D09
Se oli solumuovi s200.

Pitää kiinnittää ne tasaisesti ja valaa noin 8 cm päälle.

Olin lähellä ostaa suunnittelulevyn luokka 250 paremman pitkäaikaiskuorman vuoksi, mutta se kesti vain 70 astetta.

Sitten varmistin mieluummin 80 astetta ja betonilaatan päälle :)

Oikein vai väärin, tiedä häntä.

D09
Betonilattia, jossa lattiakaivo; punainen viiva ja ruuvimeisselit viittaavat valusuunnitelmiin. Vasemmalla näkyy valkoinen laite.

Miten te tekisitte tässä?

Aion valaa ylös 20 cm korokkeen, josta 10 cm on solumuovia.

Musta viiva on valun aloituskohta.

Pitäisikö minun valaa putki lattia-kaivoon (esim. 160-putki halkaistuna) Lattia, jossa on mustia viivoja merkinnöiksi, näkyvissä lattiakaivo, putki vie siihen ja valkoinen laite vasemmassa yläkulmassa. korokkeen läpi vai siirtää koko paketti niin, että lattia-kaivo on näkyvissä/saatavilla?

Etuna lattia-kaivoon valettavassa putkessa on se, että vähennän putkivetoja (halvempi asennus) ja enemmän eristystä säiliön ympärillä.

Haittapuolena on, että pääsy lattia-kaivoon rajoittuu.

Jos siirrän pakettia, edut ja haitat ovat päinvastaiset...

Miten ajattelette?

D09
Styroksilevy, jossa on aukko punaiselle putkelle, asetettuna lattialle. Taustalla näkyy paljas seinä ja lattia.

on helppo kertyy paljon roskaa pannuhuoneeseen, joka voi päätyä lattiakaivoon, voi olla vaikea päästä käsiksi ja puhdistaa.

• Tykkään
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.