Täysremontoitu talo alkaa olla valmis.

Aion levyttää ja minulla on 13*900*2400mm. Nyt on tilanne, että tämä surkea työvoima, jonka palkkasin, ei toiminut oikein, joten teen loput itse. Kulmista puuttuu koolaukset, joten minulla ei ole mitään, mihin kiinnittää levyjä, toimiiko se, jos otan 90 asteen teräs"koolauksen" ja asetan sen? se menee yhdeltä seinältä toiselle seinälle ja teen siistin kulman ja voinko kiinnittää kipsilevyn teräs"koolaukseen"? OK?

Kun olen sitten saanut kaiken ylös, tarvitsenko jonkinlaisen nauhan levyjen väliin? (Aion asettaa kuitukankaan seinälle ja maalata sen. Ei tapettia.) Minkälaista nauhaa?

Toimiiko joku silikonituote sitten kulmissa kipsilevyjen saumakohdissa?, vaikeaa vähän kitillä siellä.

Minkälainen ruuvi? Minulla on 45*70mm koolaus kiinnitystä varten. (Paitsi kulmissa.)

kiitos etukäteen! :)

Mikael_L
Autotallin rakentamisen aikana unohdin laittaa jotain kipsilevyn kiinnittämiseksi kulmiin.

Laitoin 90° kipsikulman, tyyliin:

ensin toisen levyn taakse, sitten ruuvasin toisen levyn levyyn.

Gipsskruv för plåt voi olla hyvä.

1) paperinauha!
2) Ehdottomasti ei silikonia, vaan sinun tulee käyttää lateksitiivistettä kulmissa.

Yritän vastata kahdella osavastauksella. Asiantuntijat voivat korjata, jos eivät ole samaa mieltä:
ExoticThrill sanoi:
Kun sitten olen saanut kaiken valmiiksi, pitäisikö minulla olla jokin kaistale levyjen välisissä saumoissa? (Aion laittaa kuitukankaan seinälle ja maalata sen. Ei tapettia.) Minkä tyyppinen kaistale?
Tavallinen itsestään tarttuva lasikuitukaistale, joka jätetään kitti 'sisään, ei ole koskaan väärin. Oletan, että sinulla on "koverat" urat saumakohdissa.

ExoticThrill sanoi:
Toimiiko mikä tahansa muoto silikonia sitten nurkissa kipsilevyjen saumoissa?, hieman vaikea kitata siellä.
Lateksimassa on varmaan parempi, jos haluat jonkin (liima/maali) tarttuvan sinne. Silikoni on hyvin liukas.

Mikael_L
Lasikuitunauha vs paperinauha on aina yhtä kiistanalainen aihe.

Siksi laitoin paperinauhan autotallin yhdelle pitkälle sivulle ja lasikuitua toiselle.
Tulos vuoden kuluttua; kaikki lasikuitunauhojen saumat ovat halkeilleet, eivätkä paperinauhasaumat ole halkeilleet. Halkeamat ovat ohuita, mutta näkyvät hyvin maalatuissa seinissä, en usko että ne olisivat erottuneet tapetilla seinissä.

Kukaan ei varmaan epäile, mitä nauhaa valitsen koko taloon. :)

Älä koskaan käytä silikonia muualla kuin tarkkaan valituissa paikoissa keittiössä ja kylpyhuoneessa.
Se on mahdoton maalata, ja se leviää, jos esim. hioo, joten yhä laajemmilla alueilla on maalin irtoamisongelmia. Akryyli/lateksisaumaus on se, mitä tarvitaan.

Vinkki: leikkaa levyt (huolellisesti!) siellä, missä ne kohtaavat sisäänpäin tulevissa kulmissa, eli ei mitään tasoitusurat siellä.
Asenna levyt tiiviisti ja siististi, jätä sitten tasoitus kokonaan pois ja saumaa vain ohuesti akryylisaumalla.

Viimeksi muokattu:
Olen kuullut, että lasikuitu ei ole hyvä, jos talo liikkuu. Minulla ei ole mitään alennettua, siksi kysynkin, pitäisikö minun käyttää nauhaa? osa kuulemma pullistuu sieltä silloin.

Mutta aion maalata seinät, en laita tapettia, pitääkös paikkansa se mitä olen kuullut, että ensin pitäisi laittaa jonkinlainen kuitukangas kittauksen jälkeen ja sitten maalata sen päälle?

Mikael_L sanoi:
Lasikuitunauha vs paperinauha on aina yhtä kiistelty aihe.

Siksi laitoin paperinauhan autotallin toiselle pitkälle puolelle ja lasikuidun toiselle.
Tuloksena vuosi myöhemmin; kaikki lasikuidulla nauhoitetut saumat ovat haljenneet, yksikään paperinauhan sauma ei ole haljennut. Halkeamat ovat ohuita, mutta näkyvät hyvin maalatuilla seinillä, en usko että ne olisivat näkyneet tapetilla.

Kukaan ei varmaan epäile, mitä valitsen nauhaksi koko taloon. :)
Ei, luulen että voin arvata, lol... Ei ole aikomusta aloittaa/jatkaa mitään uskonriitaa. ;) Paperi on varmasti yhtä hyvä tai parempi.

Tarvitaanko nauha, jos TS aikoo käyttää kuitukangasta? En tiedä. Kuitukangas muuten, tarkoittammeko tavallisia "lasikuituruutuja", esimerkiksi sairaaloissa, vai onko se jotain muuta.

Kun puhutaan pullistumasta, se ei useimmiten näy, jos on hyvä tasoituksessa. Se on siellä, mutta yleensä ei näy, jos se on hyvin tehty.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.