Minulla on autotalli, joka on 10x6 metriä ja rakennettu 50-luvun lopussa. Katto on valettu betonikatto, jonka päällä on peltikatto. Keskellä autotallia on kaksi pylvästä ja niiden välissä pieni palkki. Kysymys on, onko se kantava vai onko sitä käytetty tavaroiden nostamiseen, mitä mieltä olette?
1950-luvun lopun autotalli, jossa on kolmiosaiset ovet ja metallikatto, ympärillä vehreä piha ja kukkia edessä.

Vanha autotalli 1950-luvulta, jossa on valkoinen auto, kaksi pilaria ja kattopalkki. Seinällä on työkaluja ja lattialla ruohonleikkuri.
 
Amatöörisilmäni sanoo, että pylväät ovat erittäin kantavat.
 
Näkyy, että ne on laitettu jälkikäteen, pylväiden materiaali on varmasti vain 3 mm, joten ne eivät tunnu kovin vahvoilta koputtaessa, eikö valettu katto, joka on 13-14 cm paksu, pitäisi olla itsensä kantava?
 
Naturlisesti se kantaa, muuten sitä ei olisi koskaan laitettu sinne.
Kysymys on, mitä se kantaa. Arvaukseni on, että se on tarkoitettu nostotaljoille tai -vinsseille, autojen ja/tai auton osien nostamiseen.
 
Tuntuu kuin nostinlaitteelta, tyyppiä talja, kuten fahlis sanoo. Kuitenkin näyttää siltä, että välipohja taipuu hieman alaspäin, jos katsoo varjoa palkin yläpuolella (olettaen, että palkki on suora), joten edellinen omistaja ehkä laittoi palkin sen takia 'pönkittämään' alaspäin taipumista vastaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.