799 lukukertaa ·
3 vastausta
799 lukukertaa
3 vastausta
Liimapuupalkki teräspalkiksi
Leonita DG
#1Jäsen
· 1 viesti
7 min sitten
Hei!
Aion remontoida vanhemman talon. 1,1-2 kerroksinen tänään. Vyöhyke 2
Aion poistaa kantavan seinän talon keskeltä..
Kävin rakennusfirmassa, jossa sanoivat, että tarvitaan liimapuupalkki mittauksin 145x315, mutta silloin iskisin pääni joka kerta. Joten jos
Korvaan sen teräspalkilla/H-palkilla jne?
Kukaan ei tiedä, miten se lasketaan. Tulen hulluksi!
Mitat:
Talon leveys on suunnilleen 8m
Kantava seinä sijaitsee keskellä. Eli 4,20 toisessa huoneessa ja 3,60 toisessa, jossa kantava seisoo rumana seinänä tänään.
Ajatus on avoin pohjaratkaisu pohjakerroksessa ison keittiön kanssa.
Tietääkö kukaan, miten lasken sen?
Tarkoitatko, että pitäisi olla 8m 145x315mm palkki vapaalla jännevälillä vai 145x315mm palkki korkeintaan 4.2m jännevälillä?
Hitto, unohdinpa.Leonita DG sanoi:
[/HEADING]
#1
[HEADING=3]Leonita DG
Jäsen
· 1 viesti
7 min sitten
Hei!
Aion remontoida vanhemman talon. 1,1-2 kerrosta nykyään. Vyöhyke 2
Aion poistaa kantavan seinän talon keskeltä.
Olin rakennusfirmassa, jossa he sanoivat, että tarvitaan liimapuupalkki, jonka mitat ovat 145x315, mutta sitten lyön pääni joka kerta. Entä jos
Korvaan teräspalkilla/H-palkilla jne.?
Kukaan ei tiedä, miten sen laskee. Tulen hulluksi!
Mitat:
Talon leveys on noin 8 m
Kantava seinä on keskellä. Eli 4,20 toisessa huoneessa ja 3,60 toisessa, jossa kantava seisoo ruman seinän tänään.
Ajatus on avoin pohjaratkaisu pohjakerroksessa, jossa on suuri keittiö.
Tietääkö joku, miten lasken sen?
Talon leveys on yhteensä 8 m. Mutta AUKKO, jossa seinä on ja joka pitää poistaa, on 4 leveä.
Kyllä. Tajusin, että tuli pieni virhe.Dowser4711 sanoi:
Itse aukko tulee olemaan vain 4 m. Ehkä jopa 3,50. Siellä on myös savupiippu talon läpi vieressä, mihin aukko tulee.
Klikkaa tästä vastataksesi