Olen irroittanut kaiken rappauksen savuhormista, koska se oli löysästi kiinni. Nyt haluan karkearapauttaa savuhormin ennen kuin asetan liuskekiven siihen. Mitä minun pitäisi käyttää? Syynä siihen, miksi haluan rapata seinän ennen liuskekiven asettamista, on se, että se on hyvin epätasainen, +/- useita cm. Bauhausissa ehdottivat kipsirappausta, mutta tuntuu siltä, että kipsipohjainen rappaus voi vaikuttaa lämmöneristävästi ja haluan, että liuskekiven pinta toimii huoneessa lämpöelementtinä. Joten - mitä minun pitäisi käyttää? Onko kenelläkään tietoa?

En ole koskaan kuullut, että kipsipinnoitteella olisi eristävä vaikutus. Etuna on, että se on erittäin helppotyöstöinen, voidaan levittää paksuina kerroksina ja kuivuu nopeasti. Valitsisin epäilemättä kipsipinnoitteen.

Maxit 4040 yleistasoitetta (220kr Beijerissä) voi myös käyttää. Se on myös helppokäyttöinen, kuivuu nopeasti, voidaan levittää paksulti ja tuntuu tukevammalta kuin kipsilaasti. Itse suihkutin muurauksen primerilla varmistaakseni asian. Älä vain sekoita liian suurta erää kerralla.

Ok, kiitos vastauksesta. Käytän kipsilaastia - se vaikuttaa olevan se, jota useimmat suosittelevat.

/Christer

Hmm, minulle nuohooja sanoi, etten saanut päällystää savupiippua millään levyillä tai muulla, koska täytyy nähdä, jos halkeamia syntyy...

Olen myös hakannut pois vähän irtonaista kalkkilaastia, jonka aion tasoittaa muurilla ja laastilla C ja sitten maalata.

M
Olen käyttänyt c-laastia, lähinnä koska tiedän, että sen joustavuus on sopiva tarkoitukseen ja se toimii kelvollisena alustana kaikenlaisille laatoille. En tiedä mitään kipsilaastin joustavuudesta...

Ja mitä tulee Alphan viestiin: kysy nuohoojaltasi, mitä mieltä hän on. Heillä on tapana vaihdella vaatimuksia ja määräyksiä täysin epäjohdonmukaisesti keskenään :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.