Hei!

Olen tekemässä kylpyhuoneremonttia ja minulla on kysymys piilossa olevista saranat.

Kylpyhuoneen tarkistusluukun vuoksi työtaso täytyy voida nostaa tarvittaessa. Etsin ratkaisua, jossa saranat ovat piilossa ja kiinni alapuolelta (kuva 4) ja joita voi kääntää 180 astetta (kuvat 1-3). (Ajattelin piilottaa yhdistetyn pesukoneen/kuivausrummun vasempaan kaappiin, sitten laittaa vasemman puolen oikeaan kaappiin, jotta voin kiinnittää oven sinne ja piilottaa pyykkikorin. Jalkalista koko matkan, sitten palkki takareunassa, johon työtaso voi nojata alaslasketussa asennossa. Silloin voi avata tarkistusluukun ja peittää pyykkialueen.)

Onko joku, joka voi auttaa minua, mitä minun pitäisi etsiä (googlata)? Olen valitettavasti aivan surkea rakennushommissa, eikä yritys, joka rakentaa, vaikuta kovin kiinnostuneelta erikoisratkaisusta. Siksi ajattelin, että ohjeiden ja materiaalin on oltava valmiina ennen rakennuksen aloitusta :)

Kiitos etukäteen,
Kajsa

• Tietokonepiirros kylpyhuoneen kaapista, jossa on käännettävä puinen työtaso ja piilotettu saranaratkaisu. Kuvissa työtaso eri asennoissa.
Hei!

Pesukonetta ei voi laittaa kaappiin, sen täytyy seistä lattialla. On olemassa integroitavia yhdistelmäkoneita, eli pesukoneeseen voi kiinnittää puusepänluukun (katso Siemens). Tavallisen koneen piilottaminen luukun taakse on hankalampaa, koska saranat täytyy kiinnittää johonkin ja tarvitset leveämmän luukun/luukut kuin 60 cm. Syvyys ei ehkä myöskään riitä, luonnoksessasi näyttää siltä, että syvennys on 60 cm syvä ja pesukone + luukku vaativat muutaman senttimetrin lisää.
Asuin asunnossa ja minulla oli pesukone ja kuivausrumpu tarkastusluukun edessä työtason alla. Luukku oli kuivausrummun takana ja työtason kantta ei voinut nostaa. Se oli uudistuotanto ja sallittu tehdä niin vuonna 2012, luulen että näin tehdään yhä edelleen.

Unikt namn
Om du ska skyffla saker från tvättkorgen till höger till tvättmaskinen på vänstersidan, så vore väl dörrar som öppnas från "mitten" enklare?
Det borde ju gå att båda TM och tvättkorg står på golvet direkt, sedan använder du skåpet mer som ett skal över för att dölja allt.

Skiss av tvättskåp med dörrar som öppnas från mitten, visa skåpets ram och dess användning som överdrag för tvättmaskin och korg.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.