3 418 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Pienennä palkiston korkeutta
Hei
Olen etsinyt paljon tästä foorumista saadakseni selvyyttä.
Tarvitsen hieman apua laskettaessa, kuinka voisin muuttaa lattiani korkeutta.
Tavoitteeni on, että lisäämällä 5 cm rimoihin (joiden päällä palkit makaa) ja vähentämällä lattian korkeutta 5 cm saisin 10 cm lisää huonekorkeutta kellarissani.
Talo vuodesta 1930.
Nykyinen lattiapalkki 65x210 (Haluttu korkeus korkeintaan noin 150)
Jänneväli 4 metriä
Olen lukenut jonkin verran siitä, että kaksi 45x145 ruuvilevyä kiinnitetään yhdessä, mutta en ole varma, riittääkö se.
Tietääkö joku, miten tätä voi laskea? Tietoa on paljon, mutta kukaan ei suoraan näytä laskuesimerkkiä siitä, miten tehdä, jos ei halua/voi käyttää standardi lattiarakennetta.
Kiitos etukäteen
Olen etsinyt paljon tästä foorumista saadakseni selvyyttä.
Tarvitsen hieman apua laskettaessa, kuinka voisin muuttaa lattiani korkeutta.
Tavoitteeni on, että lisäämällä 5 cm rimoihin (joiden päällä palkit makaa) ja vähentämällä lattian korkeutta 5 cm saisin 10 cm lisää huonekorkeutta kellarissani.
Talo vuodesta 1930.
Nykyinen lattiapalkki 65x210 (Haluttu korkeus korkeintaan noin 150)
Jänneväli 4 metriä
Olen lukenut jonkin verran siitä, että kaksi 45x145 ruuvilevyä kiinnitetään yhdessä, mutta en ole varma, riittääkö se.
Tietääkö joku, miten tätä voi laskea? Tietoa on paljon, mutta kukaan ei suoraan näytä laskuesimerkkiä siitä, miten tehdä, jos ei halua/voi käyttää standardi lattiarakennetta.
Kiitos etukäteen
Hei fatman!
Nyt tunnen itseni todelliseksi ilonpilaajaksi, mutta minun on sanottava, että projekti on riskialtis.
Nykyisen 65x210 korvaaminen 2x(45x145) ei riitä. Se on paljon heikompi.
Jos haluat pienentää mittoja niin paljon, luulen että sinun täytyy etsiä toista materiaalia kuten teräspalkki jne.
Ja uskon silti, että sinun täytyisi vahvistaa pystypylväillä.
Asun itse vanhassa talossa ja olen vain uskaltanut vahvistaa, en koskaan pienentää olemassa olevaa.
Eikö ole mitään mahdollisuutta mennä alaspäin? (Kaivaa lattiaa?)
Tunnen itseni pahimmaksi ilonpilaajaksi!
Toivon, että joku sanoo, että olen väärässä, ja on parempi ratkaisu!
Johan
Nyt tunnen itseni todelliseksi ilonpilaajaksi, mutta minun on sanottava, että projekti on riskialtis.
Nykyisen 65x210 korvaaminen 2x(45x145) ei riitä. Se on paljon heikompi.
Jos haluat pienentää mittoja niin paljon, luulen että sinun täytyy etsiä toista materiaalia kuten teräspalkki jne.
Ja uskon silti, että sinun täytyisi vahvistaa pystypylväillä.
Asun itse vanhassa talossa ja olen vain uskaltanut vahvistaa, en koskaan pienentää olemassa olevaa.
Eikö ole mitään mahdollisuutta mennä alaspäin? (Kaivaa lattiaa?)
Tunnen itseni pahimmaksi ilonpilaajaksi!
Toivon, että joku sanoo, että olen väärässä, ja on parempi ratkaisu!
Johan
Oli sama ongelma ja sain paljon apua osoitteesta http://www.skogsindustrierna.org/LitiumDokument20/GetDocument.asp?archive=3&directory=749&document=9001.
Jos voit asentaa kantavan palkin, koko 120x45 cc30 ei ole ongelma.
Jos voit asentaa kantavan palkin, koko 120x45 cc30 ei ole ongelma.
Tästä voit katsoa taulukon lattian tukirakenteista. Uskon myös, että on täysin mahdotonta mennä alas 45x145, vaikka käyttäisitkin kaksinkertaisia liimattuja sellaisia.
Kuten sanottu, katso jos voit mennä alaspäin sen sijaan! Jos et ole tehnyt mitään vielä kellarissa, sinulla on eristämätön lattia ja voisi silti olla hyvä idea purkaa ja eristää se.
Kuten sanottu, katso jos voit mennä alaspäin sen sijaan! Jos et ole tehnyt mitään vielä kellarissa, sinulla on eristämätön lattia ja voisi silti olla hyvä idea purkaa ja eristää se.
Kiitos kaikista vastauksista.
Meneminen alaspäin on myös ollut vaihtoehto (Mitä aiomme myös tehdä). Kevään aikana olemme tehneet salaojitusta ja menneet hieman nykyisten ulkoseinien alapuolelle. Ongelmana oli, että valitettavasti emme pystyneet menemään alas niin paljon kuin olin toivonut.
Tämän myötä syntyi ajatus pienen kaistaleen tekemisestä, kun olimme todenneet, että "ainoastaan" lattia oli sen päällä.
Olemme myös harkinneet teräspalkin asettamista, jotta saisimme ainoastaan 2 metrin jännevälin puupalkkeihin.
Kiitän kaikkia panoksistanne ja ehdotuksistanne!
Meneminen alaspäin on myös ollut vaihtoehto (Mitä aiomme myös tehdä). Kevään aikana olemme tehneet salaojitusta ja menneet hieman nykyisten ulkoseinien alapuolelle. Ongelmana oli, että valitettavasti emme pystyneet menemään alas niin paljon kuin olin toivonut.
Tämän myötä syntyi ajatus pienen kaistaleen tekemisestä, kun olimme todenneet, että "ainoastaan" lattia oli sen päällä.
Olemme myös harkinneet teräspalkin asettamista, jotta saisimme ainoastaan 2 metrin jännevälin puupalkkeihin.
Kiitän kaikkia panoksistanne ja ehdotuksistanne!
Viimeksi muokattu:
Onnea!
Johan
Johan
Klikkaa tästä vastataksesi