Hei!

Aion rakentaa pienen portaan kuvan mukaisesti, 60 cm leveä. Ylätasanteen 3 askelmaa on jo rakennettu talon rakentajien toimesta. Nyt minun tulee rakentaa loput (punaisella merkityt) ja mietin, mitä mittoja puutavaran tulisi olla? Ja itse askelmaa 22 mm? Vai riittääkö vähemmän? Ajattelin myös, että alimmat 2 askelmaa kannattaisi sulkea sivuilta ja avata itse askelman kautta kuten kansi? Onko tähän olemassa fiksua ratkaisua, kuten piilotetut saranat? Yläpäädyssä 3 kohtaa saattaisi myös olla laatikko askelmassa? Tai luukku, jonka voi avata, jotta pääsee käsiksi.

Ajattelin tehdä tämän helpoksi itselleni ja rakentaa koko 45 puutavarasta sivuilla, jotka ovat kiinni lattiassa ja seinässä, ja sitten levyt askelmien välissä, alla ja itse askelma? Mutta olen nähnyt monien rakentavan koko pelkästään levyistä? Millainen mitta silloin tarvitaan? Riittääkö 21 mm vaneri? Tuleeko siitä tukeva?

Betonilattian alla, riittääkö, että laitan siellä olevan lattiaan tarkoitetun muovikalvon myös portaan alle? Ja vain laittaa sinne koolaukset, kaikki yhdistyy portaaseen ja seinään.

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan :) Kiitos!

• Keittiö, jossa on punaisella merkitty tyhjä tila portaikon rakentamista varten kaapiston vieressä.
Åsa Lund
Tee portaat mukaviksi kävellä. Jokainen askelma noin 18 cm korkea.
Etsi portaiden kaava, niin voit laskea, kuinka syviä askelmia sinulla pitäisi olla.

Kuvaan ja siihen nähden, että kyseessä näyttää olevan parvi, en usko, että porraskaava on sovellettavissa täällä, vaan sinun täytyy yksinkertaisesti mitata ja piirtää. Uskon, että teet liian korkeat askeleet, jotta ne olisivat kaavan mukaisia, mutta parven toiminnan perusteella se on ehkä juuri niin suunniteltu.

Muokkaus: tämä voi antaa sinulle alun. Valitse vang alapuolelle tai sivulle ja kokeile vähän
http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/

Åsa Lund
18 +-1 cm on mukavin korkeus
Muistaakseni jopa 23 toimii, mutta sitten syvyys täytyy mukauttaa

Askelmatkseista tulee valitettavasti 25 cm korkeita, koska jälkikäteen ei voi tehdä enempää. 19 cm syviä, mutta ehkä voisi antaa askelin tulla 2 cm ulos? Silloin ne olisivat 21 cm joka tapauksessa? Mutta portaat johtavat parvelle, joten ehkä se ei ole niin iso juttu, kuten joku kirjoitti aiemmin.

Ajattelen rakentaa kaiken 18 mm vanerista samanlaisella muotoilulla kuin kuvassa, riittäisikö se?

Hei! Aion rakentaa samanlaisen portaikon, jyrkän ja juuri 60 cm leveän, myös parvelle. Löysin vihdoin referenssin, josta pidän ja josta voin lähteä liikkeelle, olen etsinyt todella paljon. Miten tämä rakennusprojekti sujui? Onko olemassa kuvia? //Lisa

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.