Käsitykseni mukaan seinän äänieristys on parempi, mitä raskaampi se on. Onko sitten mitään syytä olla käyttämättä markplatta (stenull) seinässä?

Jos aion asentaa markplattor, miten minun tulisi menetellä, kun otetaan huomioon, että seinä on 90 mm - voinko käyttää 100 mm-markplatta ja painaa tiukasti, vai pitäisikö minun käyttää 70 mm-levyä ja mitä voisin käyttää jäljelle jääviin 20 millimetriin?

Haluaisin sanoa, että se on tyhmä idea. Eristys on tehty niin, ettei synny resonanssiääniä, ei siksi että se on raskasta. On olemassa riski, että maanlevy on niin jäykkä, että ääniaallot etenevät seinässä.

ok, kiitos!
Mistä olen saanut sen käsityksen, että on hyvä, että sen pitää olla raskasta, päteekö se kun keskustellaan levyistä (OSB verrattuna kipsiin)?

Cff sanoi:
ok, kiitos!
Mistä olen saanut sen käsityksen, että on hyvä, että sen täytyy olla raskasta, koskeeko se, kun keskustellaan levyistä (OSB verrattuna kipsiin)?
Olen oppinut, että materiaali, jolla on korkea tiheys, vaimentaa ääntä parhaiten. Tiheys ja paino liittyvät jossain määrin toisiinsa...

ok, joten on hyvä, jos on jotain, jolla on korkea tiheys, mutta joka ei ole liian jäykkä (jotta ääniaallot eivät leviäisi, kuten Fozz varoittaa)?
Ovatko kivivillaiset paloeristelevyt jotain tavallisen kivivillan ja maalaattojen välillä? Voisiko se siinä tapauksessa olla hyvä vaihtoehto?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.