1 586 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Pergolan rakentaminen
Olen rakentamassa terassia, jonka päälle tulee pergola. Terassi on noin 75 cm maanpinnan yläpuolella ja se rakennetaan nyt pilareille, siitä olen perillä, mutta pergola...
Asia on niin, että minulla on 480 cm tolppien välillä yhdellä puolella ja nyt mietin, voiko siinä käyttää 45x145 ilman että se notkuu? Tolpat ovat 95x95 ja kolmella muulla puolella on 2 m väli tolppien välillä, mutta neljännellä puolella haluamme pitää auki ilman tolppaa keskellä ja tässä on ongelmani. Näiden 45x145 päälle ajattelin laittaa 45x120.
Asia on niin, että minulla on 480 cm tolppien välillä yhdellä puolella ja nyt mietin, voiko siinä käyttää 45x145 ilman että se notkuu? Tolpat ovat 95x95 ja kolmella muulla puolella on 2 m väli tolppien välillä, mutta neljännellä puolella haluamme pitää auki ilman tolppaa keskellä ja tässä on ongelmani. Näiden 45x145 päälle ajattelin laittaa 45x120.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Haluatko tiiviin katon ylimmäksi?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se on suurelta osin makuasia, kuinka suuren taipuman keskellä olet valmis hyväksymään. Kostealla ulkoilmalla on negatiivinen vaikutus puuhun, joten täytyy suunnitella hieman ylimitoitettuna. 45x145 tulee taipumaan muutaman millimetrin ajan myötä, mutta mielestäni täysin OK. Valitse C 24 -luokka, sillä on suuri merkitys.
Klikkaa tästä vastataksesi