Hei!

Minulla on oviaukko (sisäovi), jossa se ei sovi lainkaan nykyiseen kalustukseen, ja ajattelin sulkea sen. Tulin siihen tulokseen, että helpoin tapa olisi kipsata koko seinä (3,6 metriä pitkä seinä) niin, että oviaukko säilyisi, jos joskus muutankin huonekaluja ja haluan avata sen uudelleen. Lisäksi välttäisin ongelmat yrittäessäni sovittaa rakenteellista kangasta, jota luulen olevan vaikea löytää.

Joten kysymykseeni, kuinka monta kerrosta kipsiä ja kuinka paksua kipsiä tarvitsen tähän?

Spontaanisti ajattelen, että on parempi käyttää kahta kipsilevyä minimoidakseni riskin, että jokin tekee reiän kipsiin, jossa oviaukko oli aiemmin?

Seinälle haluan sitten laittaa television, kuitenkin sinne, missä olemassa oleva seinä jo on. Tämä seinä koostuu tällä hetkellä kipsilevystä lastulevyn (tai vastaavan) päällä. Onko tämä mahdollista, jos käytän kahta kerrosta kipsiä? Eli kolme kerrosta kipsiä + lastu kokonaisuudessaan?

Muita ajatuksia/ideoita?

L
Helpoin tapa on kai vain laittaa tyylikäs verho oven eteen, mutta tiedän, että tämä ei ollut kysymyksesi. Etkö löydä seinän runkopuita, joihin voit kiinnittää television?

Toinen vaihtoehto on muuten antaa ovenaukosta tulla tyylikäs sisäänrakennettu hylly, johon voi asettaa koriste-esineitä tai DVD:itä, tai laittaa tauluja, jos ei sattuisi olemaan ylimääräisiä kirjoja.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Olen omistanut verhot jo pari vuotta, mutta ne eivät koskaan näytä oikein hyvältä :/ Lisäksi osa oven avaamisesta tarvitaan televisioon, joten mikään hyllykkö ei olisi myöskään kovin hyvä.

• Tykkään
Lärospånet
  • Laddar…
L
Ymmärrän, viimeinen ehdotus säästääksesi niin paljon työtä - etkö voisi laittaa televisiota telineeseen kuten vanhaan aikaan? Jotta välttyisit kaikilta uudelleenrakennuksilta? On olemassa aika tyylikkäitä ja käytännöllisiä sellaisia, joita itsekin harkitsen ...

Hei!
Tein saman asian itse. Tein sen kuitenkin yksinkertaisella kipsilevyllä, kiinnitin kevyesti oviapuran ennen......

Olisin tehnyt kuten Mercruiser. Tukisi hieman oviaukossa, ehkä laittaisi ylimääräisen kipsilevyn juuri siihen, jos mahtuu, sitten käyttäisi yksinkertaista kipsilevyä koko alueelle. Mutta miltä se näyttää oven toisella puolella?

B Bassrunner sanoi:
Mutta, miltä se näyttää oven toisella puolella?
Joo, se olisi mielenkiintoista tietää!
Mikä huone siellä on, kuinka paksu seinä on, miten ovenkarmi ja -lista on tehty?
Ehkä myös kuva.
Minusta tuntuu, että koko seinän uusiminen kipsillä on liioittelua. Kuinka suuri se muuten on?

Kyllä, on ehkä sopivampaa laittaa pari tukipalkkia aukkoon ja sitten vain yksi kipsilevy päälle. Tulee varmaan vähän halvemmaksi myös.

Seinä on noin 2.4m x 2.7m, joten ei kovin suuri.

Toisella puolella seinää on keittiö, ja myös sinne aion laittaa kipsilevyä.

Valitettavasti minulla ei ole kuvaa siitä juuri nyt.

EDIT: seinä on noin 10cm paksu. Jos otan listat pois, kaikki on seinän tasolla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.