Okei, nyt minulla ei ole kuvia, mutta kun olen jumissa autojonossa, käytän tilaisuuden hyväkseni kirjoittaa (voin ottaa kuvia, jos niistä on apua).

Minulla on portaikko, jossa on pystypalkkeja ja jonka olen peittänyt (kipsi ja OSB) ja portaikon alle tulee tyttäreni leponurkkaus. Portaisiin kiinnitetyt palkit noudattavat portaiden alareunassa hieman kaartuvaa muotoa ja ne on kiinnitetty kattoon.

Kun olen peittänyt portaat ja kiinnittänyt levyt näihin palkkeihin sekä vaakapalkit portaiden alareunan kanssa samansuuntaisesti, tuloksena on melko ruma reuna koko portaikon alapuolella, ja koska portaat ovat hieman kaartuvia/koveria, suoraa lankkua/peittävää levyä ei voida kiinnittää suoraan.

Miten voin peittää tämän kauniisti? Voisiko riittää, jos käytän vain saneeraustapettia, jonka taivutan ja käännän reunojen ympäri, vai onko olemassa jokin muu hyvä tapa?

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan, muuten laitan kuvia myöhemmin.

Lähetän yleiskuvan samankaltaisesta portaikosta, jotta se olisi helpompi hahmottaa.

Kiitos

• Valkoisilla kaiteilla varustettu puinen portaikko kodissa, jossa on vaaleat lattiat ja valkoiset seinät. Portaikon alla oleva tila on tyhjä.
Sinun pitäisi pystyä sahaamaan säännön alakanttia, joka seuraa portaikon reunaa. Sitten voit laittaa 6,5 mm kipsilevyn alle (renoveringsgips), tällainen levy voidaan taivuttaa, jos säde ei ole liian suuri.

h_ndwritten h_ndwritten sanoi:
Okei, nyt minulla ei ole kuvia, mutta kun olen jumissa autossumassa, käytän tilaisuuden kirjoittaa (voin ottaa kuvia sivulta, jos se on avuksi).

Minulla on portaat, joissa on pystyasennossa olevat korokkeet, jotka olen verhoillut (kipsi ja osb), ja portaiden alle tulee tytölle mukava nurkkaus. Korokkeet, jotka olivat kiinnitettyinä portaisiin, seuraavat portaiden hieman alareunassa kaartuvaa muotoa ja ovat kiinnitettyinä kattoon.

Kun olen verhoillut portaat ja kiinnittänyt levyt näihin korokkeisiin, plus vaakasuuntaisiin korokkeisiin alareunassa portaiden kanssa, niin siitähän tulee aika ruma reuna koko portaiden alapuolella ja kun portaat ovat hieman kaarevat/kaarevat, suorakulmainen lankku/peitelevy ei voi kiinnittää suoraan päälle.

Miten voisin peittää tämän siististi? Riittääkö vain remonttitapetti, jonka taitan yli ja ympäri reunoja, vai onko olemassa jotain muuta hyvää keinoa?

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan, muuten hoidan kuvia vähän myöhemmin

Laitan mukaan yleiskuvan samankaltaisista portaista, jotta se ehkä on helpompi kuvitella.

Kiitos
Tarvitsen varmaan kuvan joka tapauksessa :rofl:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.