Hei

Olen sisustamassa meidän ullakkoa, ja siellä olen korvannut alkuperäiset hirret hieman karkeammilla dimensiolla samalla kun nostin niitä hiukan.

Itse hirret ovat 6-kulmaisia (4-kulmaisia hirsiä, joissa on viistetyt alakulmat) ja tämä olen yhdistänyt pontattuun puutavaraan.

Nyt ongelma - En saa pontattua puutavaraa siististi ympärille itse hirsien. Tulee epätasainen ja ruma, vaikka kuinka yritän. Onko joku, jolla olisi vinkkejä, kuinka piilottaa tämä parhaiten? Katto maalataan peittävällä valkoisella, kun taas hirret ovat tummasti petsattuja. Raot, joita on muodostunut, ovat noin 0,5-2 cm suuria. Lista, saumamassa, vai mitä suositellaan?

Tuntuu todella harmittavalta, ettei saa aikaan viimeistä viimeistelyä, kun esityö on vaatinut paljon aikaa minulta ja tuttavilta. :(

kolmiolista ehkä?, tai ota lista ja piirrä tukin mukaan ja halkaise se

Kiitos vastauksesta!

Kolmio on mielestäni hieman kömpelö + on vaikeaa saada kaikki kulmat kohdalleen, koska katto on kalteva ja vaakasuoria tukkeja kulkee puolelta toiselle.
Mutta ehkä ohut lista on oikea menetelmä...

Polyuretaanivaahto rakoihin? (teippaa kattopalkit, jotta vaahto ei tartu niihin). Anna vaahdon kovettua, leikkaa sitten esimerkiksi katkaistavalla teräveitsellä, jota pidät "vasten" kattoa, jotta leikkaat tasaisesti.

Sen ehkä seinätasoitetta tai puutasoitetta polyuretaanivaahtoporeihin.

Näin saat tiiviisti ja se voi näyttää paremmalta kuin pelkät raot.

Minulla itselläni on epäsymmetriset kattopalkit talon poikki (ja sellaisia rakoja, joista kirjoitat).

Olen vain vaahdottanut ja leikannut pois sauman. Joten tällä hetkellä näyttää vähän rumalta, kun puoliksi vihertävä polyuretaanivaahto paistaa. Ajatuksena on tehdä kuten kuvailin, jos en keksi muita ideoita...

Tämä on vain yksi ajatus sinulle, en tiedä vielä lopputulosta. Mutta harkitse ainakin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.