M
Olen juuri saanut kotiin noin 600 juoksumetriä painekyllästettyä puutavaraa tulevalle terassillemme. Asia on se, että terassi ei ehkä valmistu nyt kesäkuussa. Onko virheenä antaa puutavaran makailla soratiellämme vai pitäisikö minun peittää puutavara? Toimiiko tavallinen pressu?
 
Peitä, mutta varmista, ettei peite ole tiukasti kiinni. Suojaa kosteudelta, mutta varmista, että on ilmastoitu; se on paras tapa säilyttää puutavara.
 
Painettua puutavaraa ei tarvitse peittää ja aiot kuitenkin ruuvata sen kiinni kesällä?
 
Mikael_L
Peittää painettu on ehkä tarpeetonta (ylellistä).

Mutta hieman ilmavasti se voi hyvin, eli ei suoraan maahan ja vähän täytemateriaalia puutavaranipussa, esim. joka toisessa puulajissa.

ps, saitko pyörösahan ja pistosahan ... ;)
 
Ei, painekyllästettyä puutavaraa ei tarvitse peittää. Mutta se voi olla märkä ja painavampi sinä päivänä, kun sinun täytyy työskennellä sen kanssa. Tässä mielessä peittäisin sen mukavuussyistä.
 
Mikael_L
Se on tosi hyvä, jos on oikein märkä ja raskas, kun asennat terassilattian. Silloin ei tarvitse asentaa rakoa lautojen väliin. ;) :D :p
 
  • Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Peitä, jos se tulee olemaan muutaman viikon ajan. Aurinko kuivattaa nopeasti puun pintakerrokset, mikä tarkoittaa, että ne alkavat vääntyä ja kiroilet, kun sitten yrität ruuvata kuivaa, itsepäistä terassilautaa. Kevytpeite ei maksa montaakaan euroa. Terassilautaa ei pidä kuivata ja tuulettaa ennen paikalleen asettamista.
 
Mikael_L
ab-cd sanoi:
Peitä, jos se tulee makaamaan joitain viikkoja. Aurinko kuivattaa nopeasti puutavaran uloimmat kerrokset, mikä tarkoittaa, että ne alkavat kiertyä ja alat kiroamaan, kun myöhemmin joudut ruuvaamaan kuivaa, jääräpäistä trallvirke. Kevytpeite ei maksa monta euroa. Trallvirke ei tule kuivata ja tuulettaa ennen paikalleen asettamista.
Makes sense
 
  • Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
B
Voin vain vahvistaa sen, mitä Mikael kirjoitti. Unohdin peittää ostamani puutavaran, joka on nyt ollut muutaman viikon auringossa, ja kun olen laittanut muutaman laudan, huomasin, että ylimmässä kerroksessa olevat 120 mm laudat ovat noin 5 mm kapeampia kuin alla olevassa kerroksessa
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.