52 329 lukukertaa ·
26 vastausta
52k lukukertaa
26 vastausta
Peitä pilariantura
Jäsen
· Älvsborg
· 50 viestiä
Hei
Ei toimi käytännössä eristää välipohjan alla salaojalevyillä, samoin kuin kosteus ja vesi virtaavat suoraan levyn läpi, niin nousee suhteellinen kosteus yhtä helposti ylöspäin levyjen läpi ja sitten sinulla on pian ongelma joka tapauksessa.
Ystävällisin terveisin,
Tarkastaja
Ei toimi käytännössä eristää välipohjan alla salaojalevyillä, samoin kuin kosteus ja vesi virtaavat suoraan levyn läpi, niin nousee suhteellinen kosteus yhtä helposti ylöspäin levyjen läpi ja sitten sinulla on pian ongelma joka tapauksessa.
Ystävällisin terveisin,
Tarkastaja
Ymmärsin juuri, että nämä salaojituslevyt eivät ole täysin vedenpitäviä - helposti voisi kuvitella niin, koska halutaan käyttää niitä suojaamaan perustuksia kosteudelta - mutta salaojituksessa käytetään usein muita tiiviitä suojia samassa yhteydessä, helposti unohtaen todennäköisesti ☺️Besiktningsmannen sanoi:
Tavallinen solumuovi onkin ehkäpä jopa vedenpitävämpi.
Jäsen
· Älvsborg
· 50 viestiä
Jos laitat byggplast/plastfolie väliin, kondenssikosteus ei pääse kuivumaan, ja saat silloin ongelmia.
Joo sen tiedän ☺️ Se, mitä kirjoitin, oli muovin asettaminen suoraan maahan "yksinkertaisinta, mitä voi tehdä ryömintätilassa", ainakin estää maasta tulevaa kosteutta, tarkoitan, koska TS halusi laittaa levyjä pilareiden väliin. Mutta ehkä se ei ollut minulle, jolle kirjoitit 🙈Besiktningsmannen sanoi:
Jäsen
· Älvsborg
· 50 viestiä
Hei
Ei ole vain maa, joka vapauttaa kosteutta,
Jos peität pilariperustuksen levyillä, siitä tulee ryömintätila, jolloin lämmin ulkoilma pääsee kylmään ryömintätilaan, ja sitten sinulla on ongelmia joka tapauksessa. Ei pidä koskaan peittää pilariperustusta levyillä tai vastaavilla. Pilariperustus täytyy tuulettaa, jos sen on tarkoitus toimia oikein. Asenna säleiköt tai vastaavat, jotta se tuulettuu.
Tarkastaja
Ei ole vain maa, joka vapauttaa kosteutta,
Jos peität pilariperustuksen levyillä, siitä tulee ryömintätila, jolloin lämmin ulkoilma pääsee kylmään ryömintätilaan, ja sitten sinulla on ongelmia joka tapauksessa. Ei pidä koskaan peittää pilariperustusta levyillä tai vastaavilla. Pilariperustus täytyy tuulettaa, jos sen on tarkoitus toimia oikein. Asenna säleiköt tai vastaavat, jotta se tuulettuu.
Tarkastaja
Tiedän.. Luulen, että sinun pitäisi yrittää vastata lainauksella, jotta ymmärtää kenelle vastaat vähän paremmin ☺️Besiktningsmannen sanoi:Hej
Det är inte bara marken som avger fukt,
Laittaessaan pilarianturan umpeen levyillä, siitä tulee ryömintätila, jolloin lämpimät ulkoilmat pääsevät kylmään ryömintätilaan, jolloin saat ongelmia joka tapauksessa. Pilarianturaa ei koskaan saisi sulkea levyillä tai vastaavilla. Pilarianturan täytyy tuulettua toimiakseen oikein. Laita ritiläaita tai vastaava, jotta se tuulettuu.
Besiktningsmannen
Jäsen
· Älvsborg
· 50 viestiä
Pahoittelut, olen uusi tälle sivustolle tänään,👍
Jäsen
· Älvsborg
· 50 viestiä
Kuinka vastaat lainauksella? Täytyykö minun leikata ja liittää teksti edellisestä viestistä?
Hei! Miten kävi
Miten se toimi muutaman vuoden jälkeen, toimiiko hyvin?
Terveisin
Hei! Miten teitte lopulta? Onko kuvia, toimintatapa, materiaalia jne.?K krisun sanoi:Moi.
Ostin viime syksynä entisen kesämökin, jossa asumme nyt pysyvästi.
Sen piti olla talviasuttava, mutta jotakin puuttuu.
Se huomattiin, kun tuli tämä todella kylmä talvi.
Muuten todella kylmä lattialla!!
Kysymykseni koskee pilariperustusta. Mökin koko on edelleen vain 54 m2.
Luontotontti, joka koostuu enimmäkseen kivistä.
Se seisoo pilareilla ja niiden alla mahtuu liikkumaan.
Isoja kiviä on ladottu koko matkan ympäri, suojaksi mäyriltä.
Maaperä on jonkinlaista hiekkaa, sekoitettuna erikokoisiin pikkukiviin.
Olen nyt poistamassa kiviä ympäriinsä ja laitan ikääntymistä estävää muovia.
MITÄ teen sitten?
Voinko peittää perustuksen jollakin, joka ei maksa maltaita?
Kuten puulla, esimerkiksi paneelilla ja siihen kuuluvilla tuuletusaukoilla?
Joku mainitsi Lecaharkkoja, mutta niille pitäisi rakentaa jalusta.
Joku muu ehdotti eterniittilevyjä, mutta se tulisi todella kalliiksi.
Liitän mukaan kuvia. Oikealla näkyvät kivet, jotka on poistettava.
Olisin kiitollinen vinkeistä ja ideoista!!
Terveisin
Hei, luin juuri raportin. Mitä laitoitte lattialle vapaa-ajanasuntonne alle? Minulla on sama ongelma.K krisun sanoi:Hei.
Ostin viime syksynä entisen kesämökin, jossa asumme nyt pysyvästi.
Sen piti olla talvikelpoinen, mutta jotakin puuttuu.
Opimme siitä tämän kylmän talven aikana.
Esimerkiksi lattia on hyytävän kylmä!!
Kysymykseni koskee pilariperustusta. Mökki on toistaiseksi vain 54 m2.
Luonnontontti, joka koostuu enimmäkseen kivistä.
Se seisoo pilareilla ja siellä on tilaa liikkua alapuolella.
Suuria kiviä on kerätty koko matkan ympäri, suojaamaan mäyriltä.
Maaperä on jonkinlainen hiekka, sekoittunut erilaisiin pikkukiviin.
Poistan nyt kiviä ympäriltä ja aion laittaa ikääntymistä kestävää muovia.
MUTTA mitä teen sitten?
Voinko peittää perustuksen jollakin, joka ei maksa maltaita?
Esimerkiksi puuta, kuten paneelia, jossa on siihen kuuluvat tuuletusaukot?
Joku sanoi lecaharkkoja, mutta sitten minun täytyy olla jotain, minkä päälle ne laittaa.
Joku muu mainitsi eternit-levyt, mutta se tulisi todella kalliiksi.
Liitän mukaan kuvia. Oikealla näkyvät kivet, jotka pitää poistaa.
Olisin kiitollinen vinkeistä ja ideoista!!
Klikkaa tästä vastataksesi