Hei,
Noin 5 vuotta sitten tein asunnon täydellisen remontin ja silloin mm. seinäpeilit asennettiin. Valitettavasti ne ostettiin Beijer/Bygg-Olesta Nackan alueelta ja ne valmistettiin heidän omassa höyläämössään, joka on sittemmin lopetettu.
Nyt tehdään hieman muutoksia taas ja tarvitsemme muutaman metrin lisää. Olen yrittänyt kysellä Beijeristä, jos heillä (epätodennäköisesti) olisi vielä profiiliteräs jäljellä jossain, sillä ehkä silloin voisi olla mahdollisuus uudelleenluoda ne. Ei todennäköistä, olen kuullut, mutta he voivat ehkä kaivaa piirustuksen esiin.
Tämän pitäisi olla suhteellisen yleinen ongelma, ajattelen, joten kysymys on, onko jollain hyvä vinkki menettelytavaksi? Uusien valmistaminen alusta alkaen (ml. uusi profiiliteräs ym.) maksaa vähintään 8 500 kr tietääkseni, joten sitä olisi mukava välttää. Esim. voiko ostaa samankaltaisen ja muokata (höylätä tai täyttää esim. kipsillä)? Olen mm. nähnyt, että sekelskifte.se:llä on samankaltainen lista,
https://www.sekelskifte.com/product/dekorlist-dorrspegellist-15x33-mm. Tai onko olemassa jotain puuseppää/toimittajaa, joka voisi valmistaa lyhyemmän pätkän edullisemmin?
Kaikkea hyvää