Kirjoitin juuri postauksen parvekkeiden kantavien pilarien rakentamisesta kevytbetonilohkosta. Läheinen ongelma, joka minulla on, koskee saman parvekkeen kiinnitystä.

Siihenkin sain puolihullun idean, jonka ajattelin jakaa kanssanne. Ongelma, kuten olen sen ymmärtänyt, on se, että jos haluaa käyttää samaa ulkoseinää sekä parvekkeen että (valetun) välipohjan kannakkeena, eristystä ei mahdu väliin ja siten syntyy kylmäsilta.

Ideani on yksinkertaisesti kääntää lohkot seinän osassa, johon parveke kiinnitetään, niin että kyseinen kohta seinästä on 500 - 600 mm (riippuen valmistajasta) paksuinen, sen sijaan että se olisi 365 mm (tai vastaavaa). Eikö näin saataisi tarpeeksi tilaa välipohjan kannakkeelle, eristykselle ja parvekkeen kannakkeelle? ;)

Vaihtoehtoinen idea parvekkeelle on muurata lisää pilareita ja laittaa kevytbetonipalkit niiden väliin ja käyttää niitä parvekkeen kannakkeena.

Idea on valaa parvekkeen välipohja yhdistelmälataksi, kuten Peva 45 tai Combideck, mutta ehkä on olemassa fiksumpia tapoja? Voisiko mahdollisesti käyttää kevytbetonilaattoja tai kevytbetonipalkkeja?

Jos mietitte, miksi pohdiskelen tällaisia itsekseni, se johtuu siitä, että minulla on suuria unelmia mutta tiukka budjetti ja tarvitsen kustannustehokkaita ratkaisuja :)

• Rakennuksen kaksikerroksinen kaavio, jossa parveke, tukipylväät ja autotalli näkyvät. Kuvassa korostuu parvekkeen ja seinän liitoskohta.
En muista, ulotetaanko Combideck valua ihan seinän pinta-alueisiin saakka, sillä muuten sinun pitäisi jättää tilaa sekä lattiarakennetta, eristystä että parveketta varten. Eristykseen voi käyttää solumuovia, vaikka tähän on olemassa erityisiä lohkoja.

isolde sanoi:
En muista, ulottuuko Combideck valuna seinän pintamittaan asti, sillä muutoin sinun pitäisi mahtua kantamaan sekä palkistoa, eristystä että parveketta. Eristykseen voit käyttää solumuovia, vaikka siihen on olemassa erityisiä lohkoja.
En aivan ymmärrä, mitä tarkoitit "ulottuuko seinän pintamittaan asti". Haluaisitko selittää vähän enemmän tai ehkä liittää luonnoksen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.