3 686 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Parvekeaita vinyyliaidasta?
Jäsen
· Norrbotten
· 100 viestiä
Uskaltaako parvekkeen kaidetta (toisessa kerroksessa) rakentaa vinyylistä? Eli sellaisesta aidasta, jota myy esimerkiksi http://ellma.eu/produkter/index.html.
Se on loistava idea, jos vain tietäisi, että se kestää yhtä hyvin kuin puuaita, erityisesti kylmässä. Vähän ikävää, jos glögistä hyvillään oleva joulupäivällisvieras astuisi harhaan ja rikkoisi sen...
Se on loistava idea, jos vain tietäisi, että se kestää yhtä hyvin kuin puuaita, erityisesti kylmässä. Vähän ikävää, jos glögistä hyvillään oleva joulupäivällisvieras astuisi harhaan ja rikkoisi sen...
Jäsen
· Norrbotten
· 100 viestiä
Tuote mainitaan täällä foorumilla, mutta silloin sitä käytetään aitana ja se voi varmasti toimia siellä. Koska kattotikkaat ovat minulla lähellä parveketta, voi olla, että astutaan kaiteelle plus syntyy taivutusta. Ja -30 asteen lämpötilassa, kuinka paljon se kestää silloin?
Siksi olen utelias, onko joku kokeillut tai muuten tietää faktoja tai pelkästään mielipiteitä. En tiedä, onko tämä säädelty missään rakennusnormissa, muuta kuin yleisinä vaatimuksina korkeudesta ja kestävyydestä.
Siksi olen utelias, onko joku kokeillut tai muuten tietää faktoja tai pelkästään mielipiteitä. En tiedä, onko tämä säädelty missään rakennusnormissa, muuta kuin yleisinä vaatimuksina korkeudesta ja kestävyydestä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Balkonkipiirteiden vaatimukset löytyvät Ruotsin Rakennusmääräyskokoelmasta (BBR). Yleisesti pätee:
"8:2321 Kaiteet
Porrasjaksot, tasanteet, rampit ja parvekkeet, joita ei rajoita seinät, tulee varustaa kaiteilla, jotka vähentävät putoamisesta aiheutuvien henkilövahinkojen riskiä. Kaiteiden täytöt ja kiinnitykset tulee kestää ihmisen aiheuttama dynaaminen kuormitus."
Parvekkeilla niiden tulee olla vähintään 1,1 m korkeita.
Luulen, että kyseinen tuote ei täytä näitä vaatimuksia.
"8:2321 Kaiteet
Porrasjaksot, tasanteet, rampit ja parvekkeet, joita ei rajoita seinät, tulee varustaa kaiteilla, jotka vähentävät putoamisesta aiheutuvien henkilövahinkojen riskiä. Kaiteiden täytöt ja kiinnitykset tulee kestää ihmisen aiheuttama dynaaminen kuormitus."
Parvekkeilla niiden tulee olla vähintään 1,1 m korkeita.
Luulen, että kyseinen tuote ei täytä näitä vaatimuksia.
Moderator
· Stockholm
· 57 870 viestiä
Uskon, kuten sanottu, että se jo kaatuu korkeuden vaatimukseen, mikään noista aidoista ei näytä olevan tarpeeksi korkea.
Sen jälkeen se ei todennäköisesti kestäkään.
Sen jälkeen se ei todennäköisesti kestäkään.
Klikkaa tästä vastataksesi