Mietin laittaa puupaneelia tiilitalooni. (Monet sanovat, että olen idiootti, koska tiili on huoltovapaa), mutta mielestäni puu on kauniimpaa, joten en välitä, jos joudun maalaamaan silloin tällöin.

Kysymykseni on yksinkertainen: Miten teen?, Pitäisikö minun vain porata muutama lista ja naulata paneeli kiinni, vai onko se monimutkaisempaa?

Martin

luulen, että se on monimutkaisempaa kuin niin....
puu liikkuu jonkin verran vaihtelevalla ilmankosteudella, mutta tiili ei. Voiko se aiheuttaa ongelmia?
gaia

Näin teen juuri nyt!

Vaihdan julkisivua talossa, jossa on rapattu ytong...

50 mm solumuovia suoraan rappaukseen, pystyssä kulkevat 28x70 mm rimat kiinnitetään solumuoviin.
Pystysuora Z-paneeli kiinnitettynä 28 mm rimoihin.

Jos et halua eristystä, laita muovivälikappale tai vastaava riman alle julkisivupaneelia varten, ei ole koskaan hyvä laittaa puuta suoraan kiveä vasten.

El Uffe sanoi:
Så här gör jag just nu!

Byter fasad på ett hus med putsad ytong...

50 mm cellplast direkt mot putsen, liggande reglar 28x70 mm fästade på cellplasten.
Stående z panel fäst på 28mm reglarna.

Vill du inte ha isoleringen så lägg en distans av plast eller likvärdigt under reglen för fasad panelen, aldrig bra att lägga trä direkt mot sten.

Skulle gjort som du förutom cellplasten, utan använt en fasadskiva från någon av isolerings tillverkarna.
Att sätta cellplast på huset och göra det så pass tätt tilltalar inte mig och nog inte husen.

Solumuovi tai styrox, jos haluat, on tuulenpitävä mutta ei diffuusiotiivis. Katso suurten valmistajien kotisivuja, niin näet.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.