12 174 lukukertaa ·
4 vastausta
12k lukukertaa
4 vastausta
paneeli betoniseinällä
Ajattelin asentaa seinäpaneelin asuntoomme.
Vain 2 metriä seinän keskiosasta, ei koko seinän pituus.
Paneeli asennetaan vaakasuoraan.
Seinä on betoninen, joten ratkaisu kiinnittää jokainen lauta seinään, jätin melko nopeasti pois.
Ajattelin kiinnittää 3 kpl 45x45-koolausta, joihin sitten kiinnitän paneelin.
Tiedän, että paneeli tulee ulottumaan jonkin verran, mutta uskon, että se näyttää hienolta, se tulee olemaan sänkymme takana.
Uskotteko, että 3 koolausta riittää? Eli 100 cm välein.
Onko vinkkejä muusta puutavarasta kuin 45x45, jos seinän ei haluta ulottuvan niin paljon?
Muita ajatuksia, onko suunnitelma huono idea?
Vain 2 metriä seinän keskiosasta, ei koko seinän pituus.
Paneeli asennetaan vaakasuoraan.
Seinä on betoninen, joten ratkaisu kiinnittää jokainen lauta seinään, jätin melko nopeasti pois.
Ajattelin kiinnittää 3 kpl 45x45-koolausta, joihin sitten kiinnitän paneelin.
Tiedän, että paneeli tulee ulottumaan jonkin verran, mutta uskon, että se näyttää hienolta, se tulee olemaan sänkymme takana.
Uskotteko, että 3 koolausta riittää? Eli 100 cm välein.
Onko vinkkejä muusta puutavarasta kuin 45x45, jos seinän ei haluta ulottuvan niin paljon?
Muita ajatuksia, onko suunnitelma huono idea?
Kolme riittää enemmän kuin hyvin. Jos on riski, että koskettaa paneelia liikkeen aikana, voi käyttää hieman eristettä taustalla, jolloin tölkkimäisyys ja rummutus vähenevät. Se voi olla aika ärsyttävää.
Naulaa dyckertillä, 1.6mm uurteeseen, ja mahdollisesti liimaa. Älä unohda maalata etukäteen, jotta kuivat raot eivät näy tarpeettoman paljon.
Naulaa dyckertillä, 1.6mm uurteeseen, ja mahdollisesti liimaa. Älä unohda maalata etukäteen, jotta kuivat raot eivät näy tarpeettoman paljon.
Kiitos vastauksesta, luulen että minulla on hieman eristettä jäljellä, jonka voin laittaa ylös. Yhtä hyvä kuin sanot.
28x70 kuulostaa hyvältä, mene sillä.
Ajattelin ruuvata paneelin kiinni, ainakin alimmat laudat niin ne on helppo irrottaa.
Tämä siksi, että saatamme haluta vaihtaa lattian myöhemmin (olisi varmaan pitänyt tehdä ensin, mutta nyt ei niin tule tapahtumaan
).
Ajattelen myös vetää VP-putken taakse tukirimojen läpi.
Vinkkejä hyvään tapaan tehdä se 28mm rimaan? Se on aika ohut.
Pitäisikö minun vain tehdä rako, johon voin laittaa VP:n? Eli en vedä rimaa lattiasta kattoon, vaan jätän pienen reiän keskelle, jossa VP voi olla? Sillä haluan tulla ulos VP:n kanssa jollain sivulla.
28x70 kuulostaa hyvältä, mene sillä.
Ajattelin ruuvata paneelin kiinni, ainakin alimmat laudat niin ne on helppo irrottaa.
Tämä siksi, että saatamme haluta vaihtaa lattian myöhemmin (olisi varmaan pitänyt tehdä ensin, mutta nyt ei niin tule tapahtumaan
Ajattelen myös vetää VP-putken taakse tukirimojen läpi.
Vinkkejä hyvään tapaan tehdä se 28mm rimaan? Se on aika ohut.
Pitäisikö minun vain tehdä rako, johon voin laittaa VP:n? Eli en vedä rimaa lattiasta kattoon, vaan jätän pienen reiän keskelle, jossa VP voi olla? Sillä haluan tulla ulos VP:n kanssa jollain sivulla.
Klikkaa tästä vastataksesi