8 813 lukukertaa ·
8 vastausta
9k lukukertaa
8 vastausta
Paloluokiteltu erottava seinä
Kun remontoimme rivitalon kylpyhuonettamme, minun täytyy purkaa kipsikerrokset myös seinältä naapuriin päin. Seinä on luonnollisesti "erottava paloseinä" ja rakennettu kuten alla oleva kuva esittää. Haluan laittaa 15 mm rakennevaneria uuden kipsikerroksen alle kylpyhuoneeseemme. Taloyhtiön vakuutusyhtiön käsittelijä sanoi, että jos laitan vanerin koolinkien päälle ja YHDEN kerroksen kipsilevyä sen päälle, niin seinä on edelleen luokiteltu 60 minuutin palonkestäväksi. Voiko se pitää paikkansa? Kaikki tiedot, jotka löydän, sanovat KAKSI kipsilevykerrosta, kun rakenne on kuten kuvassa.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
Se pitää paikkansa, voit vaihtaa yhden kerroksen vaneriin ja säilyttää paloluokituksenM Marcus Nielsen sanoi:Remontoidessani rivitaloasuntomme kylpyhuonettamme minun täytyy poistaa kipsikerrokset myös seinästä, joka on naapuriin päin. Seinä on tietysti "erottava paloseinä" ja rakennettu kuten alla oleva kuva esittää. Haluan asentaa 15 mm rakennusvaneria uuden kipsikerroksen alle kylpyhuoneessamme. Asunto-osakeyhtiön vakuutusyhtiön käsittelijä sanoi, että jos asennan vanerin koolausten päälle ja YHDEN kipsilevyn sen ylle, seinällä on yhä 60 minuutin palonkestävyysluokitus. Voiko se pitää paikkansa? Kaikki löytämäni tieto sanoo, että RAKENTEEN ollessa kuvan mukainen tarvitaan KAKSI kipsilevykerrosta.
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
On olemassa raamatussa https://www.traguiden.se/om-tra/byg...rakonstruktioner/avskiljande-formaga/exempel/M Marcus Nielsen sanoi:
Åsa Lund
Talon omistaja
· Skåne
· 6 969 viestiä
Åsa Lund
Talon omistaja
- Skåne
- 6 969 viestiä
Kuten minä tulkitsen taulukkoa, olen samaa mieltä siitä, että sen tulee olla 95 mm sääntö ja kivivilla seinässä.M Marcus Nielsen sanoi:
Kysymys onko paloluokka lisäksi REI60?
Jäsen
· Västra Götaland
· 1 849 viestiä
Sinulla on 2x70 mm tukipuut ilmatilalla välissä, ts. 140 mm tukipuut + 20 mm ilmaa.M Marcus Nielsen sanoi:
Kuten Tergo huomauttaa, myös laatta parantaa paloluokkaa.
Klikkaa tästä vastataksesi