M
Kun remontoimme rivitalon kylpyhuonettamme, minun täytyy purkaa kipsikerrokset myös seinältä naapuriin päin. Seinä on luonnollisesti "erottava paloseinä" ja rakennettu kuten alla oleva kuva esittää. Haluan laittaa 15 mm rakennevaneria uuden kipsikerroksen alle kylpyhuoneeseemme. Taloyhtiön vakuutusyhtiön käsittelijä sanoi, että jos laitan vanerin koolinkien päälle ja YHDEN kerroksen kipsilevyä sen päälle, niin seinä on edelleen luokiteltu 60 minuutin palonkestäväksi. Voiko se pitää paikkansa? Kaikki tiedot, jotka löydän, sanovat KAKSI kipsilevykerrosta, kun rakenne on kuten kuvassa.

• Kaksinkertaiset 12,5 mm kipsilevyt ja puurunko eristettynä lasivillalla muodostavat paloa kestävän seinärakenteen.
Åsa Lund
Ota yksi kerros vaneria ja kaksi kerrosta kipsilevyä

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
M Marcus Nielsen sanoi:
Remontoidessani rivitaloasuntomme kylpyhuonettamme minun täytyy poistaa kipsikerrokset myös seinästä, joka on naapuriin päin. Seinä on tietysti "erottava paloseinä" ja rakennettu kuten alla oleva kuva esittää. Haluan asentaa 15 mm rakennusvaneria uuden kipsikerroksen alle kylpyhuoneessamme. Asunto-osakeyhtiön vakuutusyhtiön käsittelijä sanoi, että jos asennan vanerin koolausten päälle ja YHDEN kipsilevyn sen ylle, seinällä on yhä 60 minuutin palonkestävyysluokitus. Voiko se pitää paikkansa? Kaikki löytämäni tieto sanoo, että RAKENTEEN ollessa kuvan mukainen tarvitaan KAKSI kipsilevykerrosta.
Se pitää paikkansa, voit vaihtaa yhden kerroksen vaneriin ja säilyttää paloluokituksen

• Tykkään
RoBo ja 1 muu
  • Laddar…
M
A Autodidak1 sanoi:
Se on totta, voit vaihtaa yhden kerroksen vaneriin ja säilyttää paloluokituksen
Kiitos! Se olisi kätevää. Onko sinulla mahdollisesti joku linkki, josta voisi saada vahvistuksen?

M
A Autodidak1 sanoi:
Löytyy Raamatusta [linkki]
Kyllä, katsoin siellä aikaisemmin ja jos ymmärrän oikein, niin käsitän, että sen täytyy olla 95 mm sääntö, jos yksi kerros kipsiä riittää 60 minuutiksi. Tai ymmärränkö väärin? Paljon opittavaa tässä tunnen :D

Åsa Lund
M Marcus Nielsen sanoi:
Kyllä, tarkistin sen aiemmin ja jos ymmärrän oikein, niin luulen, että sen täytyy olla 95 mm sääntö, jos yksi kerros kipsiä riittää 60 minuutiksi. Vai ymmärränkö väärin? Paljon opittavaa täällä tunnen :D
Kuten minä tulkitsen taulukkoa, olen samaa mieltä siitä, että sen tulee olla 95 mm sääntö ja kivivilla seinässä.
Kysymys onko paloluokka lisäksi REI60?

M Marcus Nielsen sanoi:
Joo, katsoin siellä aiemmin ja jos ymmärrän oikein, niin tulkitsen, että sen on oltava 95 mm säännön mukaan, jos yksi kerros kipsiä riittää 60 minuutiksi. Vai ymmärränkö väärin? Paljon opittavaa tässä tunnen :D
Sinulla on 2x70 mm tukipuut ilmatilalla välissä, ts. 140 mm tukipuut + 20 mm ilmaa.

Kuten Tergo huomauttaa, myös laatta parantaa paloluokkaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.