Toivottavasti tämä kysymys päätyy oikeaan keskusteluosioon.

Olen rakentamassa autotallia ja haluaisin kuulla, onko jollain täällä kantavuuslaskelmia katon palkista. Palkin kokonaispituus tulee olemaan noin 9,5 metriä, mutta tukipilari tulee seisomaan noin 3,5 metrin päässä seinästä. Pystytolpat tulevat kantamaan palkkia lattiasta harjalle asti. Olen myös miettinyt laittaa vinotuen yhdestä pystytolpasta ylös kattopalkiin, joka tulee sijaitsemaan noin metrin päässä palkista, jolloin vapaasti riippuva palkki on 5 m. Voiko näin laskea vai onko vinotuella mitään funktiota? On myös mahdollista laittaa vinotuki pystytolpasta ulos palkkiin.

Syynä siihen, että olen ajatellut käyttää palkkeja, on se, että olen saanut HIB palkin (onko se nimeltään niin?) ilmaiseksi, se on 160*160 mutta ehkä se on liian pieni. Voidaan lisätä, että autotalli on 8 metriä leveä ja siihen asennetaan peltikatto. Vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan siitä, minkä palkin minun tulisi valita. :confused:

Mutta ehkä et voi saada vielä yhtä sellaista balk:ia? Olisi tarvinnut täsmälleen samat mitat, mutta 6 m riittää.

Ystävällisin terveisin, Nisse

Hei!
Olen saanut käsiini toisen palkin, jota aion käyttää, 240 HEB palkki. Ei tosin ilmainen, mutta todella halpa. Se on nyt odottamassa nostoa levyllä...:) Kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.