3 362 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Paljasta tiiliseinä kipsilevyn takaa
Hei!
Ehkä kysymys tuli väärään foorumiin nyt, admin voi mielellään siirtää sen
Asun vanhassa tiilitalossa myöhäiseltä 1800-luvulta, ja olen ajatellut tehdä joitakin muutoksia.
Väliseinän takana, joka nyt on kipsattu, on alkuperäistiili, jonka haluaisin esiin.
Parhaan tietämykseni mukaan seinässä on vain kipsi, koolaukset ja sitten tiili (sähköpistorasioiden lisäksi).
Onko täällä ystävällisiä sieluja, joilla on kokemusta tästä ja jotka haluaisivat jakaa vinkkejä,
ja mitkä ongelmat voisivat tulla vastaan??
Ehkä kysymys tuli väärään foorumiin nyt, admin voi mielellään siirtää sen
Asun vanhassa tiilitalossa myöhäiseltä 1800-luvulta, ja olen ajatellut tehdä joitakin muutoksia.
Väliseinän takana, joka nyt on kipsattu, on alkuperäistiili, jonka haluaisin esiin.
Parhaan tietämykseni mukaan seinässä on vain kipsi, koolaukset ja sitten tiili (sähköpistorasioiden lisäksi).
Onko täällä ystävällisiä sieluja, joilla on kokemusta tästä ja jotka haluaisivat jakaa vinkkejä,
ja mitkä ongelmat voisivat tulla vastaan??
Ei ongelmaa, paitsi että siellä voi olla sähkövetoa takana, joka häviää, ehkä sähkömies joutuu paikalle ja muuttamaan jotain sekä että ne koolaukset joista puhut ovat kiinnitetty seinään, joten syntyy suuria tai pieniä reikiä, jotka tulevat näkymään. Mutta siitä ei tiedä mitään ennen kuin se alkaa purkautua, vanhasta tiilestä tehty tehosteseinä on tyylikäs.
Kukaan ei tiedä miltä se näyttää takana, kun alat purkaa et voi lopettaa, onko seinässä mitään pistorasiaa. Ota vasara ja tee reikä kipsiin, sitten voit irrottaa paloja kunnes vain koolaukset ovat jäljellä ja katso miten ne on kiinnitetty. Reikien, joita voi syntyä, täyttämiseen käytä tavallista pakkelia ja sitten tule taiteilijaksi ja vesivärillä luo sopiva väri, joka muistuttaa tiiltä.
Kuulostaa hyvältä!
Luin myös, että voisi porata tiileen, joka on vieressä, ja "maalata" sen pölyllä tasoitteeseen. Mitä mieltä olet siitä?
Pitäisikö minun käsitellä seinää vielä jollain? Olen aiemmin käyttänyt pellavaöljyä + balsamitärpättiä raudoitustankojen koristelussa, jotta ne eivät päästäisi väriä.
Luin myös, että voisi porata tiileen, joka on vieressä, ja "maalata" sen pölyllä tasoitteeseen. Mitä mieltä olet siitä?
Pitäisikö minun käsitellä seinää vielä jollain? Olen aiemmin käyttänyt pellavaöljyä + balsamitärpättiä raudoitustankojen koristelussa, jotta ne eivät päästäisi väriä.
En ole koskaan maalannut pölyllä, hyvä idea, olen vain nähnyt taideopiskelijoiden maalaavan tiiliä niin, ettei voi nähdä, mikä ei kuulu siihen
Tiileen tarvitaan luultavasti jonkinlainen pinnoite, jotta ne eivät värittyisi ja pysyisivät kauniina..
Mutta mikä on paras ratkaisu, ei ole minun vahvuuteni, todennäköisesti mattapinta on paras, jotta siitä ei tule peilimäinen
Pysy täällä ja odota vähän, varmasti joku, joka tietää, tulee pian, voit sillä välin purkaa
Tiileen tarvitaan luultavasti jonkinlainen pinnoite, jotta ne eivät värittyisi ja pysyisivät kauniina..
Mutta mikä on paras ratkaisu, ei ole minun vahvuuteni, todennäköisesti mattapinta on paras, jotta siitä ei tule peilimäinen
Pysy täällä ja odota vähän, varmasti joku, joka tietää, tulee pian, voit sillä välin purkaa
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 193 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 193 viestiä
Ei omaa kokemusta, mutta tässä on keskusteluketju, joka käsittelee tiiliseinän käsittelyä: https://www.byggahus.se/forum/threads/tegelvaegg-oljas-eller-lackas.55274/
ja artikkeli: http://skonahem.com/kok/sa-skyddar-du-din-tegel-eller-betongvagg-i-koket/
ja artikkeli: http://skonahem.com/kok/sa-skyddar-du-din-tegel-eller-betongvagg-i-koket/
Suuri kiitos!
Olin juuri kävelemässä seinän ohi, kun aloin koputtaa sitä ja huomasin, että suuret osat seinästä eivät kuulostaneet ontoilta, kun koputin sitä. Kömpelöä, tiedän, mutta se on väliseinä. Rapattu? Miten teidän mielestäni minun pitäisi edetä?
Olin juuri kävelemässä seinän ohi, kun aloin koputtaa sitä ja huomasin, että suuret osat seinästä eivät kuulostaneet ontoilta, kun koputin sitä. Kömpelöä, tiedän, mutta se on väliseinä. Rapattu? Miten teidän mielestäni minun pitäisi edetä?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 193 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 193 viestiä
Anteeksi, mutta minulla on vähän vaikeuksia pysyä mukana. Koputatko kipsilevyn päällä, etkä ole purkanut mitään tietääksesi, että kipsilevy oli kiinnitetty? Toisaalta saattaa olla, että koputat kiinnikkeisiin/lähellä kiinnikkeitä ja toisaalta voi olla, että tiili on hyvin epätasaista, joten kipsilevy on osittain suoraan tiiltä vasten, joka on todennäköisesti rapattu, sillä jotain on ollut tiilen päällä, jotta saatiin siisti (ja ajan mukainen) pinta. Mutta kuten rävlyan kirjoitti: "Kukaan ei tiedä, miltä se näyttää takana."
Elektroniikkahullu
· skåne
· 712 viestiä
Vain liitettäväksi uudelleen.
Klikkaa tästä vastataksesi