Aion asentaa väliseiniä yläkertaan ja mietin, mitä paksuutta olisi hyvä valita koolauksille.

Käytetäänkö yleensä 45x45 koolauksia, vai pitäisikö valita 45x70?

(Aion eristää väliseinät)
 
Minulle neuvottiin ajamaan 45x70:llä. Edut ovat vakaus ja se, että vääntyneiden reglarien aiheuttama vinossa oleva seinä on vähemmän todennäköinen.
 
70-luvun säännöt tulevat vakaammiksi ja antavat sinulle enemmän tilaa eristykselle.
Ja kuten sanotaan, 45x45 voi usein vääntyä.

/L
 
Mikael_L
Ajattelen 45x70 kevytrakenteisille sisäseinille. En oikeastaan ​​ole muita syitä kuin se, että se tuntuu sopivalta kompromissilta vakauden ja seinän paksuuden suhteen.

Yksi etu voi muuten olla tila sähkörasioille. Aion käyttää OSB+13mm kipsiä molemmilla puolilla. Ehkä sitten mahtuu kaksi laiterasiaa selkä selkää vasten samaan paikkaan, mutta eri puolille ...? Ei taida mahtua 45:llä rungolla.
 
Jos asennetaan laiteasennusrasioita selkä selkää vasten, on olemassa riski, että ääni kulkee seinän läpi.
 
70 + 2 kipsi onhan 96 mikä sopii hyvin ovikehyksiin jne myös
 
Mikael_L
sa3afc sanoi:
Jos asennat laitepistorasiat selkä selkää vasten, on olemassa riski, että ääni kulkee seinän läpi siinä kohdassa.
Jep, se on totta. Ehkä ei merkitystä tiettyjen seinien kohdalla, mutta kannattaa muistaa suunnitellessa seiniä ja sähkötöitä.
 
Laiterasiat ovat 50 mm korkeita. Niissä on "not och spånt", joten ne voi painaa yhteen, ei vain laittaa toisen alle tai viereen vaan myös kääntää eri huoneisiin päin. Silloin ne ovat 70 mm ja mahtuvat seinään, jossa on 45 mm runko + 2 kipsilevyä.
Kuitenkin 45 mm runko väliseinässä ei liene kovin paljon hehkutettavaa äänieristyksen kannalta. Yksinkertaisia ovia karmilla on myös saatavilla 70 mm karmilla.
 
Mikael_L
JanneL sanoi:
Laitedosat ovat 50 mm korkeita. Niissä on "pontti", joten ne voi painaa yhteen, ei vain asettaa vierekkäin, vaan myös kääntää niitä eri huoneisiin. Silloin ne ovat 70 mm syviä ja sopivat 45 mm kankeiseen seinään + 2 kipsilevyä.
Kuitenkin 45 mm kankeen sisäseinässä ei ole paljon juhlittavaa äänieristyksen kannalta. Yksinkertaisempia ovia karmeineen on myös 70 mm karmilla.
Jos yksi dosaa on 50 korkea, kuinka kaksi voivat olla 70 mm :confused:
Sen täytyy olla todella vahva pontti isåfall ...

Mutta minulla ei ole ketään mittaamassa tai tarkistamassa, joten minulla ei oikeastaan ole mitään käsitystä. Kuitenkin minua hieman hämmensi mitä kirjoitit, janne. Voit mielellään selittää, jos jotain jää minulta huomaamatta.
 
Ne, eivät makaa selät vastakkain vaan vierekkäin lohenpyrstöllä yhdistettyinä.
 
Mikael_L
it-snubben sanoi:
Ne sijaitsevat vierekkäin pontti ja ura yhdessä.
Jaja, nyt ymmärrän! :)

Silloin kytkimet (tai seinäpistorasiat) eivät ole yhtä kaukana ovenkarmeista tai yhtä korkealla lattiasta molemmin puolin ovea. Mutta se ei varmaan ole niin tärkeää. Missä me asumme, meillä on kytkin "samassa paikassa" keittiön oven kummallakin puolella. Kesti varmaan noin 2 vuotta ennen kuin sattumalta huomasin, että ne itse asiassa sijaitsevat eri korkeudella (tässä tapauksessa juuri siksi, etteivät törmäisi seinän sisällä)
 
Se ratkesi ilmeisesti! :)
Olen työskennellyt paljon näiden dosien kanssa enkä tiennyt, että ne voi asentaa tällä tavalla. Sähköasentajani neuvoi minut. Porataan myös reikä "not/spånt" läpi, jotta voidaan liittää vain yhdellä putkella/letkulla pistorasiaan. Pistorasiat tulevat kuitenkin samalle korkeudelle lattiasta.
 
Minulla on ongelma sisäseinän kanssa, jonka koolaukset ovat 45mm, kun olen remontissa kylpyhuonetta. Oletan, että niiden pitäisi olla 70mm, koska 45mm tuntuu liian kapealta. Mietin, voiko sen vakauttaa laittamalla vahvat levyt, ehkä 22mm lattialastulevy, ennen kuin asentaa MineriVt tai märkätilalevyn. Se olisi huomattavasti helpompaa kuin purkaa seinä ja laittaa uusia koolauksia. Silloin paksuus olisi 45mm+10mm aiempi lastulevy+22mm lattialastulevy. 45+10+22=77mm. Se olisi varmaan yhtä vakaa? Ja lisäksi hieman enemmän materiaalia seinässä. Vai pitäisikö asentaa vanerilevy, tai onko jokin muu levy parempi vakauttamiseksi? Olisin kiitollinen, jos jollakulla olisi mielipide siitä. Kysymyksiin ei suoraan tullut vastauksia ketjussa, mutta se sopi hyvin otsikkoon "välikerroksen paksuus".
 
Jos haluat noudattaa uusia kylpyhuoneen sääntöjä, niin koolinkien väli saa olla enintään 45 cm, eikä sinulla saa olla levyjä kosteudenkestävän levyn takana. Valitettavasti näyttää siltä, että joudut purkamaan nykyisen lastulevyn ja vahvistamaan seinää useammilla ja vahvemmilla koolingeilla.
 
Mitä tulisi laittaa kostean tilan levyn alle? Ehkä pitääkin repiä pois lastulevy kuitenkin, vähän harmi. Mutta ehkä voisi naulata raakapontti 22mm tai mieluummin 27mm koko pinnalle ja tällä tavalla vakauttaa koko rakenne. Raakapontti ei yleensä ole kovin kallista. Muutoin voi ehkä naulata ja ruuvata uudet koolaukset 70mm kiinni vanhoihin. Mutta tämä on silti vähän hankalaa, koska joissakin paikoissa pitäisi lisätä 25mm 45mm päälle 70mm:iin eikä ole olemassa 25mm mittaa. Mutta vakaampi olisi varmasti koko raakaponttiseinä alla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.