J
Hei. Meillä oli ajatuksena remontoida portaikko, joka on peräisin siitä kun talo rakennettiin -76.

Olen täysin tietämätön rakennusalasta. Mutta voiko poistaa tuon kaiteen, joka menee kattoon asti? Jotain muita vinkkejä siitä, miten voisi remontoida? Onko joku remontoinut portaikkonsa ja voi näyttää tuloksensa? En tiedä mikä on suoraan mahdollista. Otamme tietenkin yrityksen suorittamaan remontin.

Terveisin

• Puutrappu, jossa on pystysuora kaide ja laatikoita alhaalla. Kissa istuu askelmalla.
  • Puinen portaikko, jossa on pystyrimoista tehty kaide. Kissanpää kurkistaa kaiteen välistä. Taustalla näkyy valkoinen ovi.
Söpöt kissat! Säleikkö voidaan poistaa, sillä ei ole kantavaa toimintoa. Portaikko vaikuttaa olevan täysin massiivinen mäntypuu, joten sen voi vain hioa puhtaaksi. Vai onko askelmien yläpuolella jotain? Jos on, mitä? Parempi käsittelymenetelmä kuin kirkaslakka on kovavahaöljy, esim. Osmo. Tarvitsetteko todella yrityksen tähän?

Sain juuri valmiiksi portaamme...

Valokuva hiljattain remontoidusta portaikosta, jossa on uusi matto ja maalatut/lakatut pinnat.

Kaide poistettiin, portaat maalattiin/lakattiin ja uusi matto.

J
J justusandersson sanoi:
Söpöt kissat! Säleikkö voidaan poistaa, sillä ei ole kantavaa toimintoa. Portaat näyttävät olevan täysin massiivista mäntyä, joten ne voi vain hioa puhtaiksi. Vai onko askelmien yläpuolella jotain? Jos on, mitä? Parempi käsittelymenetelmä kuin kirkaslakka on kovaöljyvaha, esim. Osmo. Tarvitsetteko todella ottaa tähän yrityksen?
Hei! Kyllä, siinä on ruskea kokolattiamatto.
Kyllä, meidän on varmaankin otettava yritys mukaan. Sekä minulla että miehelläni on peukalo keskellä kämmentä.

J
P-plats P-plats sanoi:
Sain juuri valmiiksi meidän portaat...

[kuva]

Niin tyylikäs. Näyttää samalta mallilta kuin meillä. Onko teillä mockfjärdshus?

J Jessica Lundgren sanoi:
Todella tyylikästä. Näyttää samalta mallilta kuin meillä. Onko teillä mockfjärdshus?
Kiitos.
Talomme on rakennettu itse 40-luvulla, mutta portaat on valmistanut paikallinen puusepäntyöhuone 70-luvulla.

P-plats P-plats sanoi:
Sain juuri portaikon valmiiksi...

[kuva]

Olen harkinnut jotain samanlaista. Joko neulahuopamatto tai uudet askelmat. Mistä löysit maton ja miten se on helpointa leikata?

F Fjanten sanoi:
Olen miettinyt jotain vastaavaa. Joko neulanpunosmatto tai uudet askelmat. Mistä löysit maton ja miten sen voi leikata helpoiten?
Valitsimme maton koirien takia ja ostimme sen paikallisesta Colorama-kaupasta. Tein jokaisesta askeleesta pahvimallin ja leikkasin sitten maton teräksisellä viivaimella ja terävällä veitsellä. Kesti vähän aikaa saada se täydelliseksi...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.