Minulla on vähän tällaisia halkeamia kipsiseinän ja puulistan välissä. Siellä näyttää olleen jonkinlainen pehmeä sauma, joka on nyt kuivunut ja halkeillut.

Kuinka korjaan sen? Pitäisikö vanha sauma poistaa? Millä minun pitäisi korvata se siinä tapauksessa? Voinko maalata uuden sauman päälle?
 
Yleensä poistan irtonaisen maalin ja vanhan sauman samalla kun suurennan halkeamaa hieman ruuvimeisselillä. Sitten ruiskutan sisään lateksisauman tai maalarinsauman (se nimetään eri tavalla riippuen merkistä). Käytä sormea (muovihanskat) ja tasoita se tasaisesti. Pyyhi ylimääräinen sauma pois rätillä. Jos värisävy menee yhteen vanhan maalin (valkoinen) kanssa, ei tuskin tarvitse maalata.
 
K
Leikkaa puhtaasti partakoneen terällä/taittoteräveitsellä. Aseta nauha lateksi- tai akryylitiivistettä.
Kasta sormenpää veteen, jossa on vähän saippuaa tai astianpesuainetta, ja silota sauma.
Älä vedä liian pitkää matkaa ja älä laita liikaa tiivistettä, sillä muuten painat tiivistettä vain sivuille.
Anna kuivua ja maalaa sitten kaikki tiivisteet. Maalaamattomaksi jäänyt lateksi ja akryyli muuttuu keltaiseksi ja rumaksi. Siihen tarttuu lisäksi pöly ja lika.
 
  • Tykkään
Hbkjohan ja 1 muu
  • Laddar…
P
H Hbkjohan sanoi:
Minulla on vähän tällaisia halkeamia kipsiseinän ja puulistan välissä. Näyttää siltä, että siellä on ollut jonkinlainen pehmeä sauma, joka on nyt kuivunut ja haljennut.

Miten korjaan sen? Poistanko vanhan sauman? Millä minun pitäisi korvata se siinä tapauksessa? Voinko maalata uuden päälle?
Parempi, että poistat kaikki lateksisaumat ja sen sijaan käytät liimasaumaa, joka kestää paremmin..

https://www.bauhaus.se/lim-byggfog-illbruck-sp054
 
  • Tykkään
Hbkjohan ja 1 muu
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Parempi puhdistaa pois kaikki lateksimassa ja sen sijaan käyttää liimaliinaa, joka pitää paremmin..

[linkki]
Ei voi muuta kuin olla samaa mieltä, enkä ymmärrä, miksi Latexmassa on niin suosittu, kun lopputulos on aina sama. Tietenkin se on halpaa ja helppo työstää, kun pitää tehdä uudelleen kerta toisensa jälkeen... 🙄
 
  • Tykkään
Hbkjohan
  • Laddar…
P
P-plats P-plats sanoi:
En voi muuta kuin olla samaa mieltä, enkä ymmärrä, miksi Latexfog on niin suosittu, kun lopputulos on aina sama.
Totta kai se on halpaa ja helppoa työstää, kun sitä tarvitsee korjata jatkuvasti uudelleen... 🙄
Kolme maalausyritystä, joiden kanssa työskentelemme pääasiassa, ovat siirtyneet limfogen käyttöön lateksin sijaan omakotitaloissa, mutta suuremmissa rakennuksissa he käyttävät lateksia, koska työt ovat niin kustannuspuristettuja ja lateksisaumat ovat niin halpoja...

Emme osta latexfogia enää lainkaan, ei yksityisesti eikä ammatillisesti...
 
  • Tykkään
Hbkjohan ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.