D
Olen repinyt alas sisäkaton (kipsi) mökissä, jossa on tasakatto ja joka on rakennettu 74. Sisäkaton yläpuolella on paperi. Koen, että paperi on ohuempi kuin kattohuopa, mutta paksumpi kuin nykyinen tuulipaperi (AC 350). Paperi on musta ja tervamainen.

Talo oli aiemmin passiivisesti tuuletettu, ja tiloihin tuli ilmaa ja poistui passiivisesti kylpyhuoneen/savupiipun kautta jne. Aion asentaa mekaanisen tuulettimen, joka käy 24/7 kylpyhuoneessa.

Olen osittain repinyt alas paperia vetääkseni uusia sähköjä, verkkokaapeleita ym.

Tarvitseeko katto paperia, eli tarvitseeko minun laittaa uutta paperia?

D
Tältä näyttää tänään kiinni oleva levy:

Puuverhoiltu katto, jossa on mustaa paperia ja roikkuvia johtoja.

D Derbyboy sanoi:
Tarvitseeko katto huopaa, ts. pitääkö minun laittaa uusi huopa?
Jos se on pysyvästi lämmitetty, kyllä. Sinun täytyy yrittää arvioida asfaltin määrä huovassa. ja käyttää jotain vastaavaa. AC 350:llä on 350 g/neliömetri, sen ajan alushuovalla 1200 g/neliömetri.

D
Kiitos Justus.

onko paperi tarkoitettu estämään kosteuden kulkeutumista suihkusta, ruoanlaitosta, uloshengityksestä jne. eristeeseen? Vai olenko käsittänyt väärin paperin toiminnan.

Pappen oli sen ajan höyrynsulku.

D
Mutta miksi ei laittaa tämän päivän höyrynsulkua sitten, eli muovia?

Voit tehdä sen, jos teet sen johdonmukaisesti kaikkialla ja varmistat, että se on tiivis.

Mitä huoneita remontoit? Useimmiten ei tehdä mitään vanhoissa taloissa, jos se ei ole kylpyhuone. Lisäksi. Millainen eristys ja paksuus sinulla on ullakolla?

D
J justusandersson sanoi:
Sen voit tehdä sen, jos teet sen johdonmukaisesti kaikkialla ja varmistat, että se on tiivis.
Kun talo rakennettiin, katto tehtiin yhtenä kappaleena ja sitten rakennettiin väliseiniä, eli paperi ja gyproc-levyt menevät väliseinien yli ja parhaan huoneen sisälle. En aio purkaa väliseiniä, mutta todennäköisesti gyproc-levyt kaikissa huoneissa. En tule saamaan sitä oikein. Jokainen ruuvi, jota käytän talakicorejen kiinnittämiseen, tulee puhkaisemaan mahdollisen paperin tai muovin katossa.

D
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Mitä huoneita remontoit? Usein ei tehdä mitään vanhoissa taloissa, jos ei ole kylpyhuonetta. Lisäksi. Minkälaista eristystä ja paksuutta sinulla on ullakolla?
Remontoin koko talon. Mutta koska sisäseinät eivät repeydy, vanha pahvi ja kipsi jäävät juuri sinne.

Katon eristys on lasivillaa ja paksuus noin 20 cm.

Tein samanlaisen remontin, koska talolla oli samat edellytykset paitsi katossa oleva papp aikaisemmin. En laittanut mitään ylimääräistä höyrynsulkua, paitsi muovin kylpyhuoneen kattoon.

En laittaisi muovia saat sen vuotamaan ja silloin on riski, että kaikki kostea ilma menee yhteen paikkaan ja tiivistyy muovin ja seuraavan kerroksen väliin.
Näyttääky olevan toiminut tosi hyvin paperin kanssa.

D
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.