12 067 lukukertaa ·
2 vastausta
12k lukukertaa
2 vastausta
Oviaukko kantavassa seinässä
Hei,
Minulla on asunto-osake, johon haluan tehdä oviaukon keittiön ja olohuoneen välille. Minulla on alkuperäiset piirustukset sekä aiemmat piirustukset oviaukosta paikkaan, johon haluan minun oviaukon (en tiedä, voiko sitä käyttää nyt, rakennustyö ei koskaan toteutunut). Yhdistyksen hallitus on sanonut minulle seuraavaa:
"Yhdistys toimittaa piirustukset, ja sen jälkeen rakennusinsinööri antaa lausunnon, onko työ toteutettavissa vai ei. Sen jälkeen työ on suoritettava sertifioidun yrityksen toimesta, ja kaikki on dokumentoitava."
Kysyn, onko joku täällä käynyt läpi prosessin ja voiko selittää tarkemmin, miten se sujuu.
Muutamia kysymyksiä minulla on:
Miten päätetään, onko työ toteutettavissa vai ei? Tutkiiko rakennusinsinööri seinän paikan päällä vai päätetäänkö se piirustuksista?
Miten tietää, meneekö seinän sisällä sähkö- tai vesijohtoja?
Miten tietää, pitääkö seinää tukea, kun tekee vain oviaukon (ei kattoon asti)?
Mitä vaaditaan, kun tehdään rakentamisilmoitus kunnalle?
Miten löytää sertifioitu yritys?
Kaikki kokemukset, pienet tai suuret, ovat arvostettuja - en tiedä yhtään, miten tämä toimii!
Ystävällisin terveisin
Miriam
Minulla on asunto-osake, johon haluan tehdä oviaukon keittiön ja olohuoneen välille. Minulla on alkuperäiset piirustukset sekä aiemmat piirustukset oviaukosta paikkaan, johon haluan minun oviaukon (en tiedä, voiko sitä käyttää nyt, rakennustyö ei koskaan toteutunut). Yhdistyksen hallitus on sanonut minulle seuraavaa:
"Yhdistys toimittaa piirustukset, ja sen jälkeen rakennusinsinööri antaa lausunnon, onko työ toteutettavissa vai ei. Sen jälkeen työ on suoritettava sertifioidun yrityksen toimesta, ja kaikki on dokumentoitava."
Kysyn, onko joku täällä käynyt läpi prosessin ja voiko selittää tarkemmin, miten se sujuu.
Muutamia kysymyksiä minulla on:
Miten päätetään, onko työ toteutettavissa vai ei? Tutkiiko rakennusinsinööri seinän paikan päällä vai päätetäänkö se piirustuksista?
Miten tietää, meneekö seinän sisällä sähkö- tai vesijohtoja?
Miten tietää, pitääkö seinää tukea, kun tekee vain oviaukon (ei kattoon asti)?
Mitä vaaditaan, kun tehdään rakentamisilmoitus kunnalle?
Miten löytää sertifioitu yritys?
Kaikki kokemukset, pienet tai suuret, ovat arvostettuja - en tiedä yhtään, miten tämä toimii!
Ystävällisin terveisin
Miriam
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 061 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 061 viestiä
3. Tietääkseni kaikki kantavissa seinissä olevat aukot vaativat sen, että aukon yläpuolelle asennetaan palkki, ja palkin tulee olla kiinnitetty siten, että se jakaa painon ylhäältä sivuille. Joskus tarvitaan pylväitä aukon sivuilla, jotta ne jaksavat kantaa painon.
4. Se lukee usein kunnan verkkosivustolla.
4. Se lukee usein kunnan verkkosivustolla.
Se näyttää vanhemmalta kiinteistöltä, arvelen että rakennusinsinööri haluaa katsoa paikan päällä, ehkä jopa avata ja katsoa, mistä kantava seinä on tehty.
Tavallinen oviaukko 90cm kantavassa seinässä, jossa on tilaa asettaa palkki ylle, ei yleensä ole ongelma, mutta kukaan ei halua ottaa riskejä.
Sertifioidusta firmasta en ole kuullut näissä yhteyksissä, uskon että toimiva ratkaisu on vakiintunut yritys, jolla on F-Skattsedel jne. Ehkä joku muu tietää mitä tarkoitetaan, mutta näistä toimenpiteistä ei tietääkseni ole olemassa "ajokorttia".
Tavallinen oviaukko 90cm kantavassa seinässä, jossa on tilaa asettaa palkki ylle, ei yleensä ole ongelma, mutta kukaan ei halua ottaa riskejä.
Sertifioidusta firmasta en ole kuullut näissä yhteyksissä, uskon että toimiva ratkaisu on vakiintunut yritys, jolla on F-Skattsedel jne. Ehkä joku muu tietää mitä tarkoitetaan, mutta näistä toimenpiteistä ei tietääkseni ole olemassa "ajokorttia".
Klikkaa tästä vastataksesi