Pesin hiljattain käsin likaisia autotallin seiniä 50-luvun talossa. Tajusin vasta myöhemmin, että laatat voivat sisältää asbestia. Onko joku, joka osaisi nähdä, onko kuvissa asbestilaattoja? Pesin autojen pesusienellä, jossa oli paljon vettä ja saippuaa (ei hankausta). Vaarallista? Minulla ei ollut hengityssuojaa tai suojavaatteita. Pitäisikö minun olla huolissani?
Eli vastaat kyllä, että ne ovat eterniittilevyjä ja ei, että se ei ole vaarallista? Eikö ole vaarallista vain pestä niitä vai ei vaarallista, koska olen altistanut itseni vain kerran? Eikö pesun aikana vapaudu kuitenkin vähän asbestia?
Joo, se näyttää olevan eternit.
Ei, siitä ei pitäisi olla suurempaa vaaraa. Jos vettä on valunut lattialle, huuhtele se hieman niin mahdollinen asbesti huuhtoutuu pois.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.