Pesin hiljattain käsin likaisia autotallin seiniä 50-luvun talossa. Tajusin vasta myöhemmin, että laatat voivat sisältää asbestia. Onko joku, joka osaisi nähdä, onko kuvissa asbestilaattoja? Pesin autojen pesusienellä, jossa oli paljon vettä ja saippuaa (ei hankausta). Vaarallista? Minulla ei ollut hengityssuojaa tai suojavaatteita. Pitäisikö minun olla huolissani?

Vanha betoniseinä, jossa on vaurioituneita laattoja ja ruosteisia ruuveja, voidaan nähdä epäillyksi asbestin lähteeksi. Kuvassa on lähikuva säröilevistä, harmaista levyistä, jotka on kiinnitetty nauloilla. Levyjen materiaali voi olla mahdollisesti asbesti.
 
S Smålandsjohanna sanoi:
Pitäisikö minun olla huolissani?
Ei.
 
  • Tykkään
Jonatan79
  • Laddar…
Staffans2000
Kyllä.
Ei.
 
  • Tykkään
Jonatan79
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Ja.
Nej.
Eli vastaat kyllä, että ne ovat eterniittilevyjä ja ei, että se ei ole vaarallista? Eikö ole vaarallista vain pestä niitä vai ei vaarallista, koska olen altistanut itseni vain kerran? Eikö pesun aikana vapaudu kuitenkin vähän asbestia?
 
Staffans2000
S Smålandsjohanna sanoi:
Vastaat siis kyllä, että ne ovat eternitplattor ja ei, että ne ovat vaarallisia
Kyllä.
Täysin vaaratonta siinä annoksessa.
 
Staffans2000
S Smålandsjohanna sanoi:
Vastaat siis kyllä siihen, että ne ovat eternitplattor ja ei, että ne ovat vaarallisia
Kyllä.
Täysin vaaratonta siinä annoksessa.
 
Niin kauan kuin ne eivät pölise, ei ole vaaraa, ja koska pesit ne, olet varmasti sitonut pölyhiukkaset.
 
Joo, se näyttää olevan eternit.
Ei, siitä ei pitäisi olla suurempaa vaaraa. Jos vettä on valunut lattialle, huuhtele se hieman niin mahdollinen asbesti huuhtoutuu pois.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.