Viittauksia tähän?
Aiomme käyttää 1x7 (21x170) verhouslautana ja sitten ohut rimoitus 20x45 ylhäällä. Ajattelimme mahdollisesti ostaa 170 puutavaran Byggmaxilta... Mutta sitten on niitä, jotka sanovat että laatu....  :-/

Kuinka paljon 170mm paneelia menee per neliömetri?

Yleisesti ottaen 1/0,17=5,88 juoksumetriä. Nyt mitataan paneelin leveys takapuolelta (jos muistan oikein, mikä tapahtuu harvoin), joten juoksumetrejä per neliömetri saattaa olla hieman vähemmän, mutta eron pitäisi olla marginaalinen.

terv.
David

Ainoa tapa tietää, onko paneeli Byggmaxissasi hyvä vai ei, on mennä katsomaan sitä, ota mukaan joku joka tuntee puuta, jos et itse osaa.

Yksi asia on varma, et ole taattu parempaa paneelia, vaikka menisit esimerkiksi K-Rautaan, Beijeriin tai Bauhausiin ja maksaisit 30 % enemmän. Kaikki on sahattu samasta (halvasta) puutavaraluokasta. On myös tärkeää, että käsittely ja varastointi tehdään oikein, jotta puutavara ei pilaa ennen kuin ehdit ostaa sen.

Asioita, joita kannattaa tarkistaa ovat kuten aina suoruus, kuinka oksat näyttävät, kosteuspitoisuus, tiheät/harvat vuosirenkaat jne.

/T

Olen samaa mieltä - Buildingmax:in puutavara voi aivan hyvin olla kunnossa.

Ok hyvä kiitos..

Esimerkki todellisesta elämästä...

Piti eilen ostaa materiaalit keittiön lattiaan, tukirakenteet, harva paneeli ym.
Kävin ensin K-Rauta:ssa ostamassa vähän LVI-tarvikkeita ja katsomassa sahatavaraa. LVI-tavarat olivat loppu, samoin rakennushelat, joita tarvitsin. Useimmat 45*195 näyttivät potkureilta ja olivat sekaisin, mikä ei edistä suoruutta, ja kun olin katsonut läpi monia, löysin vain viisi, jotka voisin kuvitella ostavani, ja luovutin.
Jatkoin matkaa Byggmaxiin, missä helat olivat alle puoleen hintaan, 45*195 oli siisti pino ja täysin OK-laatua, arvelisin, että katsoin 20 kappaletta, joista 10 päätyi peräkärryyn.

Suurin osa sahatavarasta Byggmaxissa Upplands Väsbyssä tulee "Södra":lta ja Moelvenilta, osa muualta minulle tuntemattomista paikoista, luultavasti Baltiasta tai Venäjältä.

Pidän Byggmaxista, heillä ei ole tekopyhää "me autamme sinua kaveri" -asennetta, hinnat ovat kohtuullisia (kaikille) ja varastot ovat täynnä. Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin löytää tyhjät hyllyt viisi minuuttia ennen sulkemista.
Tietenkin täytyy olla perillä asiasta ja tarkistaa, mitä ostaa, osa tavaroista on huonolaatuisia (ja toiset eivät erityisen halpoja). Mutta näin on kaikkialla.

Mutta olen yllättynyt ihmisistä, jotka ajavat Byggmaxin ohi ja menevät esimerkiksi Silvaniin tai K-Rautaan saadakseen "oikeita tavaroita"...

Uskon, että Byggmaxin hinnat saa helposti tuotua alas muissa kaupoissa, jos on suurasiakas (rakentaa kokonaan talon) tai ammattilainen, mutta meille satunnaisasiakkaille ne ovat usein naurettavan kalliita vastaavista tuotteista.

Lisäksi on pieniä liikkeitä ja lautatarhoja, joissa voi saada todella hyvää palvelua ja usein hyvän hinnan ilman turhaa säätöä jäsenhakemusten kanssa. Valitettavasti niiden aukioloajat ovat melko rajalliset lähelläni, mikä tekee siitä vaikeaa minulle.

/T

Valitettavasti magnus, mutta Beijer voi hakata byggmax-hinnat reilusti, jos he haluavat. Olen rakentamassa varastoa ja autokatosta ja olen ostanut suurimman osan puutavarasta Beijeriltä, sillä heillä hinnat ovat alhaisemmat kuin byggmaxilla ja puutavara on parempaa.

Olen myös ostanut joitain tuotteita, jotka eivät olleet varastotavaraa Woodyltä, ja hinnat olivat sellaisia, joihin Byggmax ei pääse lähellekään.

Kiinnikkeet sen sijaan kannattaa ehdottomasti ostaa byggmaxilta. 10 tai 25 kr kappaleelta naulalevyistä vaikuttaa vähän, kun tarvitsee lähempänä 200 kpl.

Ehdottomasti myy esimerkiksi Optimera samoilla tai alemmilla hinnoilla kuin Byggmax.
Minulle yrityksen omistajana on mahdotonta maksaa käteisellä koko ajan, joten valinta ei ole minulle erityisen vaikea.
Kun sitten näkee tiettyjen tuotteiden laadun Byggmaxilla, ei tunne halua ostaa sieltä suoraan.

Pyrin omalta osaltani saamaan ostoni niin halvaksi kuin mahdollista, koska se hyödyttää asiakkaitani. Uskon, että suurin osa ajattelee näin.
Koko alan kummallisuus on siinä, että niillä on alusta alkaen niin valtavat korotukset, että hintoja täytyy tinkiä esimerkiksi kiinnikkeistä 30-40 %, jotta pysyy oikealla tasolla. En ymmärrä, miksi ne sitkeästi pitävät kiinni näistä korotuksista, koska suurin osa asiakkaista, sekä yksityiset että yritykset, tinkivät.
Olen itse työskennellyt tämän parissa, muun muassa istunut ja hinnoitellut uudelleen koko luettelon rakennusmateriaaleja.
Työskennellään siis valtavilla %:illa myyntikatteessa, eli ostohinta kerrotaan 1.8-2.5.
Jos saa esimerkiksi 30 % alennusta puutavarasta, tulee silti "nyljetyksi".

Jos katson puutavarapaketteja Byggmaxilla Östersundissa ja vertaan niitä muiden rakennuskauppojen puutavarapaketit, usein puutavara tulee samasta sahalaitoksesta eikä OLE kyse Baltian sahalaitoksista.

Voisi ihmetellä, miksei se myöskään tule Jämtlandin sahoilta (on useita 50 km:n säteellä), vaan Norrbottenista/Västerbottenista???
Onko kyse hinnasta vai laadusta, voi pohtia, mutta uskon, että kyse on laadusta.

Näiden pakettien laatu vastaa suurelta osin asiakkaan tilausta ;) Saat maksaamasi ja tuotteen laatu on merkitty pakkaukseen. Ei voi siis sanoa, että tietyllä sahalla olisi vain hyvää puutavaraa ja toisella vain huonoa, raaka-aine kuitenkin tulee samasta paikasta... hakattu samojen koneiden avulla, mutta pilkottu ja lajiteltu eri tavoin.
Menetelmällä sahateollisuudessa voisin laajentaa tätä paljon...

Jos ostaisin paneelia kokonaiseen taloon, soittaisin suoraan lähimpään sahaan, puhuisin myyjän kanssa ja ostaisin puutavaran paikan päältä.
Myyjä haluaa tietää, mihin puutavaraa käytetään, kuinka pitkiä osia tarvitset ja määrän kuutiometreinä (myös määrät ja juoksumetrit voivat olla hyvä tiedossa).
Näin vältetään ulkoverhoukseen tarpeeton höyläyskustannus ja rakennusmarkkinoiden kate.

Ubbe sanoi:
Jos ostaisin paneelia koko taloon, soittaisin suoraan lähimmälle sahalle, puhuisin myyjän kanssa ja ostaisin puutavaran paikan päältä.
Myyjän täytyy tietää, mihin puutavaraa käytetään, kuinka pitkiä palasia tarvitset ja määrän m3 (myös lukumäärä ja jm voivat olla hyviä tietää).
Välttää sitten ylimääräisen kustannuksen höyläämisestä ja rakennusmarkkinoiden lisähinnan ulkoverhoukseen ;)
Niin, mutta usein heillä ei ole hienosahattua... vai?

Olen kysynyt vain kahdesta pienestä sahasta, eikä heillä ollut sellaista terää...

Finsahattu?
Mitä tarkoitat nyt?
Ulkopaneelilla tulisi olla karkea pinta, tavallinen sahanterä riittää hyvin. Jos se on sahattu vannesahalla tai todella modernilla sahalla, pinta on melkein liian hieno sopiakseen paneeliin.

Kysy suurilta sahoilta sen sijaan ja osta sopivan kokoinen paketti.

Noin 20 neliömetrin laajennuksessa hinta oli suunnilleen sama Beijeriltä, K-Rautasta ja Byggmaxilta. Olemme ostaneet sieltä, missä se on sillä hetkellä parhaiten sopinut. Yhtenä päivänä kaikki on ollut kieroa Byggmaxin lokerikossa, kun taas toisena päivänä ei ole saanut K-rautasta yhtään muuta sääntöä kuin 4,20.

Luulen, että se on kuin tasapeli. On kuitenkin aina hyvä tarkistaa ostettavien tuotteiden mitat. 45x70 voi joissakin tapauksissa olla 42x68. Usein sillä ei ole merkitystä, mutta kun sillä on, voi olla hieman tarkempi valinnassaan lokerikossa.

Yhteenveto: Mitä kalliimpi puutavara, sitä tasalaatuisempi, ja sitä nopeammin kärry täyttyy.

Byggmaxilla emme ole koskaan saaneet apua kuorman lastaamiseen.....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.