1 232 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
OSB tuulensuojana?
Hei!
Minulla on ulkorakennus, joka aiotaan muuttaa vierasmökiksi. Ulkoseinät koostuvat puurunkoisesta rakenteesta, jossa on OSB ja seinälevypinta ulkopuolella. Toimiiko jos eristän rungon ja asetan höyrynsulun, osb-levyn ja kipsilevyn sisäpuolelle, vai tuleeko liian tiivis osb-levyn ollessa ulkopuolella, vaikka höyrynsulku onkin lämpimällä puolella seinää? Onko jollain käytännön kokemuksia osb-levystä tuulensuojana ja voisiko joku jakaa kokemuksiaan?
Minulla on ulkorakennus, joka aiotaan muuttaa vierasmökiksi. Ulkoseinät koostuvat puurunkoisesta rakenteesta, jossa on OSB ja seinälevypinta ulkopuolella. Toimiiko jos eristän rungon ja asetan höyrynsulun, osb-levyn ja kipsilevyn sisäpuolelle, vai tuleeko liian tiivis osb-levyn ollessa ulkopuolella, vaikka höyrynsulku onkin lämpimällä puolella seinää? Onko jollain käytännön kokemuksia osb-levystä tuulensuojana ja voisiko joku jakaa kokemuksiaan?
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 589 viestiä
Sen ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos olet huolissasi siitä, että kosteus ei pääse ulos ja vierasmaja ei myöskään ole aina lämmitettynä, voit asentaa höyryjarrun höyrynsulun sijasta sisäpuolelle. Mutta OSB ei ole kosteussulku, joten sen pitäisi toimia hyvin.M menhir sanoi:Hei!
Minulla on ulkorakennus, joka aiotaan muuttaa vierasmajaksi. Ulkoseinät koostuvat puurunkoisesta rakenteesta, jossa OSB ja ulkopuolella seinälevy. Toimiiko se, jos eristän rungon ja asennan höyrynsulun, OSB:n ja kipsilevyn sisäpuolelle vai tuleeko siitä liian tiivis, kun OSB on ulkopuolella lämpimän puolen seinän höyrynsulusta huolimatta? Onko jollakin käytännön kokemusta OSB:stä tuulensuojana ja voisi jakaa kokemuksiaan?
Kiitos vastauksestasi. Kuulostaa siltä, että se voisi toimia.klaskarlsson sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi